tundra Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg har laget et script (batch) som viser en melding når man har logget på maskinen. Hvordan kan jeg koble dette scriptet til en gruppe brukere, slik at jeg ikke trenger å gjøre det for hver enkelt bruker? Jeg prøvde å legge dette inn i Group Policy på den OU-en der brukerne ligger, men scriptet kommer ikke opp når når jeg logger på som en bruker. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 noen som har et forslag eller?? eller vet et nettsted der jeg kan finne løsning på problemet? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har du lagt scriptet i netlogon folderen? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 scriptet ligger i rett mappe, så det kan ikke være problemet...Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ok, har brukerne read og apply group policy? hvor lenge venter du med å logge deg inn som bruker? Dette skal jo refreshes, noe du kan gjøre manuellt ved å åpne cmd og skrive "secedit /refreshpolicy machine_policy" (eller user_policy). Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 det høres ikke ut som om du har gjort noen feil, såfremt du har brukt rett group policy. Sørg for at du setter det på User og ikke Computer under Groud policy siden det er lett å ta feil av hvilken man skal bruke, ihvertfall når man distribuerer msi-filer ved hjelp av group policy. Husk også på at .bat-filer er i all hovedsak dos-baserte (?) og bør ikke ha flere enn 8 tegn i navn eller share-navn. Mulig å få se scriptet du har laget? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 jeg har satt det på computer, og jeg har testet scriptet på en enkel bruker og da funker det fint så det er ikke noe galt med scriptet. Det er bare et enkelt script som viser en melding på skjermen når brukeren logger på. Jeg har prøvd alle mulige forskjellige løsninger, men det er vel sikkert noe enkelt jeg har glemt.... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 jeg har satt det på computer, Som jeg sa ovenfor, prøv å sette dette på user istedenfor under Computer i Group policy så trot jeg det skal funke på alle brukerne under OU'en du setter det på. Tviler litt på at det er noe annet som er feil, siden du har lagt scriptet inn under rett folder også. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 jeg hadde visst skrevet feil...jeg hadde satt det på user, men også prøvd det på computer og ingenting av det funker. Noen som vet av en internettside der jeg kan få hjelp, eller noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
ogn Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg sliter med et lignende problem, jeg får ikke policy`en til å virke. Jeg leste litt lenger opp en som spurte om brukerne har read og apply group policy. Hvor velger du dette? En annen ting: Når du setter opp en policy for bare en OU, og ønsker ikke at denne OU`en skal arve rettighetene fra en policy lenger opp i systemet, må du da velge No override eller block ploicy inheritance? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Når du setter opp en policy for bare en OU, og ønsker ikke at denne OU`en skal arve rettighetene fra en policy lenger opp i systemet, må du da velge No override eller block ploicy inheritance? Man velger det siste for at group policy skal overkjøre eventuelle andre innstillinger, og no override for det motsatte. Lenke til kommentar
Wobler Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 husk at Group Policy objects bruker 45min på å aktiveres etter endringer vis du ikke kjører force update Lenke til kommentar
tundra Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 hvor har du det fra? andre ting jeg gjør kommer automatisk og med en gang, og ikke etter 45 minutter. Bortsett fra dette scriptet da, som aldri kom..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå