Gå til innhold

[AoC]Årsaken til Funcom-hets og hat

Anbefalte innlegg

Vel, folk som slutter på lvl 20 pga. lite content har feilet totalt..

Jeg levlet fra 1 til 50 på quests, så grindet jeg 1-2 levler før jeg questet til 73.

Det er ikke innhold, det er meningsløs grinding som det er i alle MMO's. Snakker om ting å gjøre utenom å grinde seg ihjel. PvP, Siege Battles, slike ting som faktisk har en mening.

Hanzo: Middelmådig produkt ? Det er langt bedre enn andre MMO's bare at det mangler en del ting for å gjøre det knallbra. Spiller det ikke selv lengre, men så dårlig er det ikke.

Har WoW animasjonene til AoC ? Detaljnivået ? Like bra musikk og lyd ? Like bra kampsystem ? Like bra quester ? nope nope og atter NEI !

WoW har mer innhold for spilleren, der ligger problemet til AoC. Og at alt er instansert.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig Funcom klarer å dra iland skuta snart, at det kommer en mirakel patch som gjør spillet til det vi alle håpet på at det skulle være. Det er endel avgjørelser under produksjonen av AoC som aldri skulle bli gjort.

Det Funcom burde gjøre er å ta inn en håndfull gamers som ikke er trofaste til Funcom/AoC på død å liv å la dem brainstorme og komme med all feedback dem har.

Jeg er kun 1 person jeg bare jeg har masse ideer og forandringer til AoC som jeg VET hadde gjort mirakler og hadde fått tapte kunder tilbake. Men jeg har like mye innflytelse og makt som en mygg :p

Lenke til kommentar
Synes det er synd at Funcom ikke har fått det bedre til. Mange synes å godte seg virkelig i at de sliter, skjønner ikke helt det. Vi er alle tjent med litt konkurranse i markedet. Jeg håper virkelig Funcom får fikset feilene de har og klarer å opprettholde et OK spill. Og jeg håper virkelig at media og andre kan la være å prøve å fremstille de i så dårlig lys hele tiden. Det er faktisk med på å ødelegge for Funcom som firma, det eneste store norske spillfirma vi har...

Så slutt å hakke på de og leite etter feil. Er du misfornøyd med noe, bare hold deg unna spillet og ikke gå på noe personlig vendetta for å ødelegge ryktet deres!

Jeg syntes ikke synd på Funcom og jeg håper de svir skikkelig. Spillet derimot håper jeg blir bra og konkurransedyktig, helst etter at det er solgt til et annet firma.

Veldig mange kunder er misfornøyd med Funcom på grunn av brutte løfter, dårlig kommunikasjon og dårlig kundesupport/service. For meg blir det veldig galt av jeg som kunde skal belønne og støtte slik elendig behandling..

Jeg mener, ville du gitt tips til en frekk servitør som kom altfor sent med maten, ikke gadd å levere all maten du hadde bestilt og blitt lovet og i tillegg kaster deg ut når du klager?

Jeg hadde iallefall ikke belønnet slik behandling, og derfor vil jeg aldri støtte Funcom. De overrasker stadig med hvor dårlig de behandler kundene sine og stadig strekker tålmodigheten deres.

Eller om du bestiller pizza levert på døren og den kommer mange timer for sent, er blitt kald i tillegg til at det er feil pizza eller den mangler fyll/ost etc. og du utestenges fra videre kjøp fra sjappen når du prøver å klage eller si ifra. Verden virker bare ikke slik at alle aksepterer, liker og finner seg i slikt.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

haha, jeg ler godt av disse meningsløse hat postene dine pycn.. søk hjelp sier jeg bare, om du tar de så hardt på kroppen at et dataspill ikke innfrir forventningene dine. selv om du skrev masse dritt om aoc før release også, så vil ikke se hvordan du vil oppføre deg om det er et spill du faktisk gleder deg til som failer i dine øyne. begynner å bli latterlig nå, du har ikke spilt aoc på flere måneder, det har kommet utallige forbedringer på den tiden. du er som en kreft på forumet, kommer alltid tillbake like jævlig uansett hvor mye man pøser på for å fjerne den.

Du liker ikke aoc, stikk til et annet forum og snakk om ting du liker, så vi slipper at du forpester dette.

Alle vet hva du mener nå, get over it. vi som faktsik spiller spillet er drit lei av disse whine postene som aldri gir seg, gjerne som klager på ting som ble fikset uker/måneder tidligere.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
du er klar over at aoc nå har flere hundre tusen flere kunder enn de trenger får å få et overskudd?
- Sammenligner vi antall spillere som bruker Xfire kombinert med andre spill, og disse spillenes estimerte kundebase, ser det ut til at like over 150.000 spillere er aktive på «Age of Conan», skriver Thoresen.

Au, hvor går egentlig smertegrensa?

Forventet betalende kunder er i 3. kvartal estimert til 270.000.

Conan slått av kabal

Aksjen til Funcom har vel nå også satt rekord på Oslo børs, som årets verste! Over 80% verdifall.

Funcom faller til årsverste

Lenke til kommentar
Jeg er kun 1 person jeg bare jeg har masse ideer og forandringer til AoC som jeg VET hadde gjort mirakler og hadde fått tapte kunder tilbake. Men jeg har like mye innflytelse og makt som en mygg :p

vil du dele med oss denne mirakel oppskriften? ;)

Nå skal det sies at jeg gav opp AoC for en stund siden og jeg vet ikke hva dem har ordnet eller fortsatt ikke har klart å ordne pr dags dato. Men under er ivertfall noen veldig få punkter som fikk meg og flere til å gi opp AoC.

* Scaling mobs fjernes

* Gray bosses nerfes drastiskt

* Dungeons loot får komplette armor setts

* Travel npc får opp et kart hvor du velger hvor du vil reise

Jøss det var ikke stort tenker endel da. Scaling av mobs...noe av det jævligste Funcom har lansert til et mmorpg spill. I andre mmorpg spill så kanskje du måtte utsette en dungeon for det er for hardt for deg og din gruppe. Du kunne så siden komme tilbake og fullføre plassen og feel good about it.

I AoC så kan du så si ikke dette, fleste dungeons scaler med din level helt opp til 30 levels sist jeg spilte. Du kan altså ikke komme tilbake å give some payback...

Grå bosser i AoC er vel noe av det kjipeste....du kan være 20...30...nei 40 levels høyere en en liten dritt boss og du blir voldtatt så det svir i uker. Om du er heldig så kanskje du kan ta bossen men det tar gjærne flere minutter. Grå overpowerd bosses...må bort.

Ang loot så følte jeg det var lite spennans å hente, ikke noe som fikk meg til å komme tilbake og tilbake etc...lage sett som spillerene jobber hardt og lenge med å få.

Personen som fant opp måten en reiser på i Hyboria burde få sparken og bindt opp i en mørk kjeller sammens med en fyr kalt The Machine. Lag et enkelt og oversiktlig system ala WoW. La spillere slippe å fyke over hele Hyboria for å komme til en plass...makan til kjedelige saker.

Er veldig simple ting der her og jeg vet det er andre ting i AoC som er større problemer, men dette er ENKLE ting som kan ordnes for å gjøre hele spillet bedre.

Jeg og 4 andre sluttet hvor disse punktene spilte en stor rolle.

Lenke til kommentar
du er klar over at aoc nå har flere hundre tusen flere kunder enn de trenger får å få et overskudd?
- Sammenligner vi antall spillere som bruker Xfire kombinert med andre spill, og disse spillenes estimerte kundebase, ser det ut til at like over 150.000 spillere er aktive på «Age of Conan», skriver Thoresen.

Conan slått av kabal

Aksjen til Funcom har vel nå også satt rekord på Oslo børs, som årets verste! Over 80% verdifall.

for at dette skal bevise noenting kreves det at samtlige spillere er på xfire, jeg er ikke det. og de fleste kompisene mine er heller ikke det.

Lenke til kommentar

Conan slått av kabal

for at dette skal bevise noenting kreves det at samtlige spillere er på xfire, jeg er ikke det. og de fleste kompisene mine er heller ikke det.

Skulle akkurat til å si det samme, verken jeg eller mange av de jeg spilte sammen med brukte Xfire. Og hvorfor maser alle om den forbanna aksjen. Den har tapt like mye verdi på generelt dårlig økonomiske tider som tap av spillere.

Lenke til kommentar
haha, jeg ler godt av disse meningsløse hat postene dine pycn.. søk hjelp sier jeg bare, om du tar de så hardt på kroppen at et dataspill ikke innfrir forventningene dine. selv om du skrev masse dritt om aoc før release også, så vil ikke se hvordan du vil oppføre deg om det er et spill du faktisk gleder deg til som failer i dine øyne. begynner å bli latterlig nå, du har ikke spilt aoc på flere måneder, det har kommet utallige forbedringer på den tiden. du er som en kreft på forumet, kommer alltid tillbake like jævlig uansett hvor mye man pøser på for å fjerne den.

Du liker ikke aoc, stikk til et annet forum og snakk om ting du liker, så vi slipper at du forpester dette.

Alle vet hva du mener nå, get over it. vi som faktsik spiller spillet er drit lei av disse whine postene som aldri gir seg, gjerne som klager på ting som ble fikset uker/måneder tidligere.

Så fint at du vet hva jeg liker og ikke liker, da kan jeg bare spørre deg neste gang jeg er usikker eller har glemt hva jeg syntes om noe!

Jeg hadde det kjekt med Age of Conan og fikk mer valuta for pengene der enn jeg kan si å ha fått fra de mange andre spillene jeg har kjøpt men ikke spilt i samme tidsperiode. Jeg er altså blant de som har vært fornøyd med spillet men venter på nytt innhold for å ha noe å gjøre på der.

Men om jeg kommer til å gi mer penger for å støtte en av spillindustriens verstinger er usikkert.

Lenke til kommentar
Hanzo: Middelmådig produkt ? Det er langt bedre enn andre MMO's bare at det mangler en del ting for å gjøre det knallbra. Spiller det ikke selv lengre, men så dårlig er det ikke.

Har WoW animasjonene til AoC ? Detaljnivået ? Like bra musikk og lyd ? Like bra kampsystem ? Like bra quester ? nope nope og atter NEI !

WoW har mer innhold for spilleren, der ligger problemet til AoC. Og at alt er instansert.

Ummm, langt bedre en andre MMO's? Har du røykt sopp eller hva i heite er det du sier? AOC er jo ELENDIGT! WoW slår AOC ned i støvla på praktisk talt ALT, til og med fruen kommenterte at AOC virka klumpete og rart sammenlignet med WoW.

Dersom du er på jakt etter animasjoner og detaljenivå foreslår jeg du laster ned en eller annen Pixar film kompis. Dersom du derimot er på jakt etter et seriøst MMO med innholdt og dybde, prøv nesten hva som helst annet en AOC...

Lenke til kommentar

Jeg synes AoC er mange ganger bedre enn WoW som aldri klarte å dra meg inn. Har prøvd et par ganger å starte med WoW, men det ender alltid opp med at jeg kjeder meg rundt level 30. AoC var utrolig mye mer fengende enn WoW. Og jeg skjønner ikke at alle klager over combat systemet. Jeg synes det var utrolig moro. Nå er det faktisk mulig å drite seg ut under combat med å trykke en combo feil. Dessuten var PvP serverne et frisk pust. Herlig å kunne banke idioten som tok en mob du har stått å venta på lenge. I tillegg hadde du samholdet du fikk i guilden av å samle inn resources til guildbyen din (selv om den foreløpig dessverre ikke var brukene til mye). Nei jeg likte STORE deler av AoC og kommer garantert tilbake engang. Jeg er enig med Avean sitt syn. Content og instanceringen tar knekken på AoC. Selv om jeg skjønner behovet for instancering på en PvP server. Fy pokker det hadde tatt av i Keshetta hvis det bare var en instance der.

Lenke til kommentar

Ummm, langt bedre en andre MMO's? Har du røykt sopp eller hva i heite er det du sier? AOC er jo ELENDIGT! WoW slår AOC ned i støvla på praktisk talt ALT, til og med fruen kommenterte at AOC virka klumpete og rart sammenlignet med WoW.

Dersom du er på jakt etter animasjoner og detaljenivå foreslår jeg du laster ned en eller annen Pixar film kompis. Dersom du derimot er på jakt etter et seriøst MMO med innholdt og dybde, prøv nesten hva som helst annet en AOC...

sier en som ganske sikkert ikke spilte wow fra release.

Lenke til kommentar
* Scaling mobs fjernes

scaling av mobs i instances var jo noe av de smarteste. du kan grinde, gjøre quester og få loot og xp til din lv. Hvor ofte er det feks du besøker gamel dunegons i wow for å gi payback? scaling gjør at du kan bruke samme instance flere ganger.

Arrester meg om jeg tar feil nå, men AoC er vel det eneste i historien av kjente mmorpg spill som har gjort dette? Om det er ivertfall 1 spill der ute som beviser at det "gammle" er "best" så er det jo kongen av mmorpg spill World of Warcraft.

En kan hate spillet eller elske det men WoW er og forblir verdens mest populære mmorpg spill og det for en god grund.

En må tenke på hva folk generelt vil ha, ikke hva en liten nisje spillere liker. Da kan det fort gå galt akkurat slik det har desverre gjort for Funcom.

Jeg synes det er kjempe kjipt å si det siden jeg liker Funcom men dem har tatt noen så voldsome store gamedesign messige feil underveis. Det er noe alle vet og er enige om uten en liten kjerne spillere.

Et så stort og dyrt projekt som AoC burde ikke ha blitt så sært som det har blitt, men satset på hva den generele mmorpg spilleren der ute liker.

Lenke til kommentar
* Scaling mobs fjernes

scaling av mobs i instances var jo noe av de smarteste. du kan grinde, gjøre quester og få loot og xp til din lv. Hvor ofte er det feks du besøker gamel dunegons i wow for å gi payback? scaling gjør at du kan bruke samme instance flere ganger.

Arrester meg om jeg tar feil nå, men AoC er vel det eneste i historien av kjente mmorpg spill som har gjort dette? Om det er ivertfall 1 spill der ute som beviser at det "gammle" er "best" så er det jo kongen av mmorpg spill World of Warcraft.

En kan hate spillet eller elske det men WoW er og forblir verdens mest populære mmorpg spill og det for en god grund.

En må tenke på hva folk generelt vil ha, ikke hva en liten nisje spillere liker. Da kan det fort gå galt akkurat slik det har desverre gjort for Funcom.

Jeg synes det er kjempe kjipt å si det siden jeg liker Funcom men dem har tatt noen så voldsome store gamedesign messige feil underveis. Det er noe alle vet og er enige om uten en liten kjerne spillere.

Et så stort og dyrt projekt som AoC burde ikke ha blitt så sært som det har blitt, men satset på hva den generele mmorpg spilleren der ute liker.

er det ikke nesten det samme som heroics? som har stor sucsess i wow. nå er det også bare en håndfull av instancene som har scaling, villas, imral eavine og oasis.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Tja, utenom destiny quest instancene er det jo kun villaene som skalérer etter level, pluss de tre valgfrie instancene som jeg har en følelse av at det er nesten ingen går gjennom (Frost swamp, Oasis of Zaara og Imirian Ravine). Så vil ikke akkurat si at det er et stort problem med age of conan.

Lenke til kommentar

Det er vel heller du som burde søke hjelp. Det Pycn sier stemmer no! eller har du ikke spillt spillet engang? jeg liker AoC godt, og hadde ikke noe imot funcom. Jeg spiller spillet enda, men ikke så mye siden de fleste i guilden min og venner har sluttet.

Alt i alt kjenner jeg meg igjen i det Pycn sier, men jeg skulle ønske at spillet tok seg opp igjen.

Lenke til kommentar
er det ikke nesten det samme som heroics? som har stor sucsess i wow. nå er det også bare en håndfull av instancene som har scaling, villas, imral eavine og oasis.

Heroics er valgfritt og ikke påtvunget og kommer som et tillegg til den vanlige instancen - ikke som en erstatning.

jeg har ikke gjort en eneste av de tre instancene, jeg er lv 80. så du vet tydligvis ikke helt hva vi snakker om her. eller hva mener du med påtvungen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...