TheScorp Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 90% av alle statistikker er dratt rett ut av rævva til den som bruker den i diskusjonen sin... Blir for dumt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Var en fyr på Age of Conan-forumet som har tatt 3-4 surveys av brukerene, ifra launch, til dagens dato. Hvis dere gidder å sjekke, vil dere se at de fleste personer som bryr seg, er stort sett fornøyde. Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Var en fyr på Age of Conan-forumet som har tatt 3-4 surveys av brukerene, ifra launch, til dagens dato. Hvis dere gidder å sjekke, vil dere se at de fleste personer som bryr seg, er stort sett fornøyde. Yes, det forklarer hvorfor aksjene stuper, friends lista mi ikke har en en mann pålogget de siste 4 ukene og guilden til en kompis med over 50 medlemmer nå er nede i 4 aktivere spillere. De som bryr seg er fornøyde Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Den beste kommentaren jeg har lest var fra en som påstod at han var ex dev og fortalte at spillet var ferdig i oktober 2007. Problemet var bare at Gaute Godager var stormansgal og gjorde radikale forandringer som tydeligvis fucket opp spillet. WP Gaute Godager. Og alle som faktisk prøvde spillet i løpet av 2007 er fullt klar over at både eks-utvikleren og hans avsløringer er rent oppspinn. Det sitter nok et veldig fornøyd troll på et gutterom et eller annet sted i landet nå. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Var en fyr på Age of Conan-forumet som har tatt 3-4 surveys av brukerene, ifra launch, til dagens dato. Hvis dere gidder å sjekke, vil dere se at de fleste personer som bryr seg, er stort sett fornøyde. Yes, det forklarer hvorfor aksjene stuper, friends lista mi ikke har en en mann pålogget de siste 4 ukene og guilden til en kompis med over 50 medlemmer nå er nede i 4 aktivere spillere. De som bryr seg er fornøyde Med tanke på hvor hypa Age of Conan ble, er det ikke rart at "mannen i gata" forlot spillet. Age of Conan er ikke det neste World of Warcraft. Media har jo presset frem det hele tiden, og folk har bitt på som gærne hunder. Faktum er at Age of Conan, og Funcom, aldri har hatt som mål å bekjempe World of Warcraft. De vil få seg en nisje i denne verdenen, og en grunne folk vil være der. Verdens "vanlige" spillere vil holde seg til WoW. Friends og guild-lista mi er også tom, men det er heller grunnet at den består utelukket av WoW-folk som testa AoC. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hei Hvorfor se på hotell cesar når jeg kan lese aoc forumet. Dere som påstår at trådstarter har flere brukere her på forumet, uten å legge frem bevis.. Da kan jeg vel tørre å påstå at the very end nesten må være gaute selv. Mens dere andre som ber han skjerpe seg er gautes håndlangere.. Pls fortsett da det er fin underholdning:) Hehe For å være ærlig har jeg ikke sansen for Gaute, men hva kan han gjøre? "Sorry guys, we're a failure, everyone hate us, please forgive us we fix it!!", ja da tipper jeg aksjene hadde gått bra Men som sakt, er jo så klart mitt synspunkt, og det er at det er ikke _SÅ_ ille som de fleste skal ha. At man ikke kan spille spillet er tullball, riktignok skal jeg innrømme at jeg krasja 3 ganger iløpet av 3 timer i går, men det var ikke verre enn at jeg måtte starte spillet opp på nytt som tar 2 min Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 At de vil at Funcom skal lide o.l er bare så jævlig patetisk. Ja, for det er en stor skam at vi har ett norsk selskap som prøver å melde seg på i klassen med langt større utviklere. Stor skam! Landsforæderi! Idioter. Så bestem dere da... De fååå som synes AOC er greit nok skriker jo ut at de ikke skal melde seg i samme klassen som noen andre, neida AOC skulle aldri være noen suksess eller konkurrere med noen! AOC skulle altid vært et sært lite produkt for en sær liten gjeng som leser en eller annen sort/hvit tegneserie av en mann med lærtruser. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Å klare å investere så mye tid og penger i et spill og ikke gjøre en stor suksess ut av det er faktisk en stor skam. At Funcom klarte å feile er totalt uforståelig for meg. De har laget MMO spill før, spillet er laget med basis i en utrolig rik og spennende fantasiverden og oppskriften er allment kjent. Men allikevel så feiler de på nesten alle punkter og resultatet er at Funcon står bak en av de største komediene i spillbransjen i nyere tid. Ellers så er det alltid hyggelig å vite at jeg både trenger hjelp og at jeg i tillegg er en idiot. Noen av brukerne på denne delen av forumet holder virkelig et høyt nivå.... Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Årsaken til Funcom-hets og hat er emo drama queens som har forlite å gjøre.At folk gang på gang orker å drite seg ut slik er utenfor min fatteevne. Det er greit å si EN GANG at man ikke liker AoC og grunnen til dette, men å fortsette måned på måned er jo skikklig leit. Dette forumet har sunket til et lavmål og det er jo delvis moderatorenes feil som tillater denne greia . Endret 21. august 2008 av Bulletus Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Så bestem dere da... De fååå som synes AOC er greit nok skriker jo ut at de ikke skal melde seg i samme klassen som noen andre, neida AOC skulle aldri være noen suksess eller konkurrere med noen! AOC skulle altid vært et sært lite produkt for en sær liten gjeng som leser en eller annen sort/hvit tegneserie av en mann med lærtruser. AoC har aldri hatt Conan Fan som målgruppe. Det er ihverfall ikke mange elementer fra spillet som er tatt ifra den Hyboriske verden som ble skapt av REH(skaperen av Conan). Eneste likheten er noen få personnavn, stedsnavn og navn på raser. Ellers så representerer spillet en helt ny fantasiverden, en verden som spytter REH i ansiktet. Har heller aldri forstått meg på de som innbiller seg at Funcon laget et spill for "nisje" spillerne. Jeg skal isåfall prøve meg på Funcons strategi om jeg skal lage dataspill. "Vi vet at sjangeren i teorien kan oppnå en kundemasse på 10mill, vi derimot skal lage et spill som ikke appelerer til massene slik at vi ikke tjener penger". Høres veldig fornuftig ut... Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Årsaken til Funcom-hets og hat er emo drama queens som har forlite å gjøre.At folk gang på gang orker å drite seg ut slik er utenfor min fatteevne.Det er greit å si EN GANG at man ikke liker AoC og grunnen til dette, men å fortsette måned på måned er jo skikklig leit. Dette forumet har sunket til et lavmål og det er jo delvis moderatorenes feil som tillater denne greia . Er for en gang skyld enig med deg. At moderatorer tillater at fanboys stadig vekk disser de som er kritisk til spillet er helt uforståelig. Som sagt så forklarer pycnopodia hvorfor de som ikke liker spillet fremdeles poster på dette forumet. Er ikke så vanskelig å fatte det bare du prøver. Lenke til kommentar
Saknafein Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Troll dukker opp overalt og vil gjøre hva som helst for å spore av en tråd. Å prøve å holde en diskusjon "On topic" er nærmest blitt umulig enten man liker noe eller ikke liker noe. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Nå er det en ganske betydelig forskjell på å poste negative betraktninger om spillet, og å erklære alle som ikke synes spillet er den største tragedien siden Holocaust for fanboys. Ellers er det litt vanskelig å faktisk diskutere spillmekanikk og innhold når det til enhver tid står tre-fire rabiate eks-spillere klare til å klage over hva man nå diskuterer, til tross for at de ikke har rørt spillet på en måned, og dermed mangler de grunnleggende forutsetningene for å ta del i diskusjonen på meningsfylt vis. Endret 21. august 2008 av Zealuu Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vel, så slutt å betal for det da? Og om du bare har betalt for en måned så er det ikke store tapet. Men altså, jeg forstår poenget ditt, men jeg ser ikke poenget med at hver bidig tråd må bli ødelagt fordi noen bare MÅ fortelle hvor mye de hater spillet. Så klart skal du få yte din mening, er ikke det jeg sier, men sier at det allerede er så mange klage topic's at det ikke er vits i å komme inn i nye for å fortelle det samme som allerede er sakt 100 ganger før. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Vel, så slutt å betal for det da? Og om du bare har betalt for en måned så er det ikke store tapet. Men altså, jeg forstår poenget ditt, men jeg ser ikke poenget med at hver bidig tråd må bli ødelagt fordi noen bare MÅ fortelle hvor mye de hater spillet. Så klart skal du få yte din mening, er ikke det jeg sier, men sier at det allerede er så mange klage topic's at det ikke er vits i å komme inn i nye for å fortelle det samme som allerede er sakt 100 ganger før. Kanskje for at Pycno er i stand til å ordlegge seg på korrekt norsk. Om ikke tråden gir deg noe så kan du vel holde deg unna? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Litt lang dette innlegget som Dosko har skrevet på mmorpg.com, men det beskriver litt hva som gikk galt på Funcom sine forumer - blant annet at frivillige spillere ble plukket ut til å bistå med moderering. http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm?POST...;bhcp=1#2232789 I'm the GM of a guild in Warcraft. We are not hardcore, nor are we completely casual. I guess we're just your 'Average Joe's' when it comes to MMORPG's. We formed just under 3 years ago and the majority of our core players have been with us for at least 2 years. When the release of AOC approached, there was a 'lot' of talk regarding how good it looked and played. With this in mind, I thought I'd better start browsing the official forums to see what the future might hold for our guild if we decided to give AOC a go when it went live. I'll admit that initially I was pretty nervous as I would have done my best to try and keep us all together as much as possible (Those that wanted to stay together anyway). So, launch day came and went and I continued to read the forums (while the office was quiet anyway). Over the past 3 months I feel I witnessed something rather unique in the history of PC gaming (online gaming anyway). Someone likened it to watching a slow-motion train crash. In my opinion that is pretty much spot on. I've been playing games since the days of the C64 and the first Binatone & Atari consoles. I love gaming. I love reading about up and coming games. I'm such a sado that I enjoy reading reviews of games What I was reading on the AOC forums was simply staggering. Personally, I could handle the game being unfinished. I wouldn't pay to play an unfinished game, but I can understand the situation and empathise with the players (and to a certain extent, Funcome themselves). What completely turned me away from ever trying AOC was the sheer arrogance of the Moderator's & Community Rep's. When a company has no telephone contact details and (from what I've heard) rarely (if ever) answers emails, Mods & Reps are pretty much a customer's only avenue of dialogue with the company. As it stands, if a customer makes a post stating disatisfaction with the game and says they are leaving, the post is edited, locked or deleted. If someone questions that moderation their post is edited, locked or deleted. Posts are moved, edited or deleted pretty much at random, normally with either a semi-sarcastic remark or a cut and paste response stating that the poster was trolling/flaming etc. I believe it was on the EU forums where Funcom actually promoted several players to help with the moderation. What on earth were they thinking? How could anyone in a business enviroment think that was a good idea? AOC might be 'Just A Game' but people paid real money for the box and continue to pay real money for monthly access. Treating customers like children when they express their disatisfaction with the product is one of the worst things you can do as a business. (And no, I'm not an expert. I don't own any companies. ) Don't get me wrong, I'm not saying every poster on the AOC forum is correct and I do believe that trolling and flamming should be discouraged. But, most of the points being made were valid. I seem to recall one incident where some chap got banned for 'exploiting the enviroment' because he stood on a box / wall or something while PVPing. When he came to the forums (after receiving no replies to his emails) his post was locked for questioning Mod's/GM's and he was advised to send an email. Unbelievable customer service. If it was just the occasional bit of over-moderation, I could accept it, but it's not. The EU / US Forums turned into a pit of hate and anger. All through over-moderation, a complete lack of communcation and a general feeling of utter apathy from Funcom. In my insignificant opinion, Funcom brought this state of afairs on themselves. I do not watch their share prices fall with any glee. But, I do watch. I hope that other companies watch as well and I hope that they learn not to treat their customers in the same way Funcom treated theirs. Thankfully, only a couple of our guild members tried AOC and they returned after a couple of weeks. Now I just have to keep an eye on Warhammer (I really should have applied for Beta!) Cheers for reading! edit: Oh crap! Wall of text crits you etc etc! Endret 21. august 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Word up Pycno. I got funcommed Joda, må si meg at jeg ble også det, ganske hardt også. Men godt å vite at over 50% også ble det, er ikke alene her altså. Vet at jeg begynte ganske tidlig, trodde først jeg var litt "alone", ble flamet at jeg ikke likte spillet osv, men nå er det tonnevis av folk som har så si samme mening. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Hotellansatte må stålsette seg og være blid og smile selv til de mest forferdelige gjestene slik at de kommer tilbake, det er ikke noe annerledes med Funcom. Dummeste jeg har sett. Så hvis folk raserer, bråker og ødelegger andres opphold på det samme hotellet så skal hotellansatte "stålsette" seg og være blid og smile selv om de ødelegger for andre gjester? Er jo det som skjer når folk exploiter er det ikke? De ødelegger økonomi, og generell spillfølelsen for andre spillere og av den grunn fortjener å bli kastet ut uten adgang igjen. Endret 21. august 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 o(0)phus, De må gjerne kaste ut vedkommende men på riktig måte, og aller helst la døren stå åpen slik at de kommer tilbake igjen med ny konto. Blizzard gjør dette på en bra (forretningsmessig) måte når de kaster ut spillere med silkehanskene på. Mange vender faktisk tilbake men har fått frykt for å bli tatt og slutter dermed å jukse, mens andre vender tilbake og skaper samme problemer men fortsetter sitt kundeforhold med Blizzard. I Age of Conan så har jeg fått inntrykk av at folk bare kastes ut slik at de ikke er ønsket tilbake eller ønsker seg tilbake selv. Dette taper de isåfall penger på. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Hvordan i allverden er det dem kan "banne" folk på "riktig" måte? Hvis de bryter aulaen til spillet så er det vell ikke noe mer å si på det? Da må da folk forstå at det er over og ut, selv uten en forklaring ettersom det burde folk forstå, og da særlig hvis man faktisk har lest den teksten som er der før man registrer sin egen konto, eller når man skal starte spillet forsåvidt. FunCom får faktisk respekt av meg pga de gjør det på denne måten og ikke tenker på "cash, cash, cash" hele tiden som Blizzard gjør. Er det folk som ødelegger spilletiden for andre, så syns jeg da ikke de burde få en sjanse til, særlig når de faktisk vraker hele økonomien til sin server i enkelte tilfeller. Endret 22. august 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå