Costello Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Svenskenes prestisjeprosjekt fullføres. Les mer Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Anmelder hadde selvfølgelig forstått dette med danekongens hær og hvorfor de er så arrogante om h*n hadde lest boken, men jeg er helt enig i at en film, som mest sannsynligvis er beregnet mer på publikum som ikke har lest boken, så duger det ikke. Første filmen var en stor skuffelse for meg som har lest bøkene, og det kommer mest sannsynligvis den andre også til å bli. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Dette ser, uansett hva, enormt traurig ut. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. august 2008 Rapporter Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Nå har jeg ikke fått sett denne filmen enda, men jeg har lest bøkene, og kjenner til en del historie på denne tiden i hele skandianvia. For å forstå hvorfor det gikk som det gikk måtte filmen vært noen timer lengre. Edit: Sett filmen nå, veldig uenig med anmelder. Synes filmen var god jeg, men jeg kan godt forstå at folk som ikke har så mye kunnskaper om den tiden ikke henger helt med i svingene. Dette inkluderer anmelder? Endret 24. august 2008 av strek Lenke til kommentar
Costello Skrevet 27. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2008 Edit: Sett filmen nå, veldig uenig med anmelder. Synes filmen var god jeg, men jeg kan godt forstå at folk som ikke har så mye kunnskaper om den tiden ikke henger helt med i svingene. Dette inkluderer anmelder? Må nesten innrømme det, kunne hatt mer kunnskap om dette, ja... Men det hadde nok neppe hatt voldsomt stor påvirkning på karakteren. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. august 2008 Rapporter Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har ikke lest bøkene, men sett begge filmene. Jeg synes ikke filmen(e) var så gale jeg. Merket i film #2 at det var veldig mye som skulle inn på desverre for kort tid. Jeg synes dog ikke dette var noe ødeleggende og likte filmen godt. Slaget mot danskene som det refereres til, synes jeg blir for dumt å kritisere. Husk at i krig, særlig om man er litt stormannsgal (som både dansken og Sverker var), kan man fort gjøre irrasjonelle ting i troen på at man er sterkest og best uansett. Og det var det som skjedde. At det var for lite handlig i Sverige, kan vel heller beskrives med at det var det som skjedde i det hellige land som formet Arn i sterk grad. Det er vel også her filmen har mange gode poenger. Kona min derimot har lest bøkene og hun savnet veldig mange elementer her bl.a. en mye mer beskrivelse av dagliglivet, mer tydeliggjøring av at klosteroverhodet prøvde å framprovosere et mislykket svangerskap hos Cecilia +++. Hun anbefalte egentlig at man så filmene før man leste bøkene ellers ville man bli skuffa fordi man savna for mye. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Når det gjelder det siste slaget i filmen synes jeg det er gjort på en litt merkelig måte, fordi det skal jo være et slag til... Det var litt irriterende. Så vidt jeg forstod det var det slaget ved Lena i filmen, men det er jo ved Gestilren der svenskene virkelig slo til. Men som jeg har nevnt tidligere er denne filmen helt ok, og jeg mener det har fått unødvendig mye pes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg