Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flashing av Linksys DD-WRT 54G V 7.2 til DD-WRT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært på siden til DD-WRT og forsøker å finne ut hvordan jeg skal flashe en DD-WRT V.7.2 til DD-WRT og eventuelt hvilken nedlasting det er jeg skal kjøre. Jeg skjønner ikke alt der.

Noen som kan gi meg en kvikk gjennomgang av det?

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke forstår alt som står der så bør du nok lese det en gang til. Det er MANGE ting man må ta hensyn til når man gjør dette. Få evt en kompis med mer peiling til å hjelpe deg. Har selv utført det på ruter til en kompis og min egen med hell, men man MÅ følge instruksjonene til punkt og prikke ellers kan du bricke(ødelegge) ruteren!

På den andre siden ble den jo dønn stabil og trenger "aldri" restart etter oppgradering

Lenke til kommentar

Mnja, poenget er vel heller det at jeg var usikker på hvilken firmware jeg skulle kjøre inn på routeren. Det står heller dårlig forklart etter min mening og jeg orker ikke ofre en router bare for å teste. Derfor jeg lurte på om det var noen som hadde gjort en slik oppdatering. Har gjort oppdateringen ett par ganger tidligere på tidligere versjoner, men ikke på en som trenger nanowrt softwaren

Lenke til kommentar
Mnja, poenget er vel heller det at jeg var usikker på hvilken firmware jeg skulle kjøre inn på routeren. Det står heller dårlig forklart etter min mening og jeg orker ikke ofre en router bare for å teste. Derfor jeg lurte på om det var noen som hadde gjort en slik oppdatering. Har gjort oppdateringen ett par ganger tidligere på tidligere versjoner, men ikke på en som trenger nanowrt softwaren

Vel jeg endre med å installer betaversjonen er det v24? Den funker ihvertfall veldig bra hos meg. Litt knotete med meg.

Kan dobbeltsjekke versjon på ruter og firmware i kveld på deg jeg har installert hvis det er av interesse.

Lenke til kommentar

Vist det er en Linksys WRT54GL du har så skal du se her. Du må så bla deg frem ved hjelp av følgende sti. v24-SP1 - Consumer - Broadcom Genric. Her kan du velge mellom dd-wrt.v24_std_generic.bin, dd-wrt.v24_voip_generic.bin eller dd-wrt.v24_vpn_generic.bin. For å utføre flashingen kan du stikke innom på min hjemmeside. Der ligger det mangen guider til dd-wrt. Link

Lenke til kommentar

Er det denne oppskriften du prøver å følge? Burde være grei så lenge du kan bruke TFTP programvaren.

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/o...ReadMe-Gv72.txt

Killer & Reversion Notes for the Gv7.2

------ VxWorksPrep-Gv72-v1 & VxWorksKiller-Gv72-v3.bin ---------

1. Reset the router to defaults on the Linksys Admin page, and let it reboot

or manually reboot it after its finished.

2. go to the firmware upgrade page and browse to the VxWorksPrep-Gv72-v1.bin file,

and click on the upgrade page. Wait for 30 seconds for it to reboot on its own,

if it does not then powercycle the router manually.

3. again go to the firmware upgrade page and browse to the VxWorksKiller-Gv72-v3.bin file,

and click on the upgrade page. Wait for 60 seconds for it to reboot on its own,

if it does not then powercycle the router manually.

4. Tftp the DD-WRT firmware to the router "dd-wrt.v24_micro_generic.bin" from v24 RC7

(or the one in this folder); this firmware is for the Gv7.2, Gv8 and GSv7, after sucessful

tftp, wait 3 min for the router to finish writing new nvram deafults, etc... It should

reboot on it's own at least two times, so give it the three min's and then goto

http://192.168.1.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...