Lock-Aze Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Hei, jeg har vært på siden til DD-WRT og forsøker å finne ut hvordan jeg skal flashe en DD-WRT V.7.2 til DD-WRT og eventuelt hvilken nedlasting det er jeg skal kjøre. Jeg skjønner ikke alt der. Noen som kan gi meg en kvikk gjennomgang av det? Endret 23. august 2008 av Lock-Aze Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvis du ikke forstår alt som står der så bør du nok lese det en gang til. Det er MANGE ting man må ta hensyn til når man gjør dette. Få evt en kompis med mer peiling til å hjelpe deg. Har selv utført det på ruter til en kompis og min egen med hell, men man MÅ følge instruksjonene til punkt og prikke ellers kan du bricke(ødelegge) ruteren! På den andre siden ble den jo dønn stabil og trenger "aldri" restart etter oppgradering Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Mnja, poenget er vel heller det at jeg var usikker på hvilken firmware jeg skulle kjøre inn på routeren. Det står heller dårlig forklart etter min mening og jeg orker ikke ofre en router bare for å teste. Derfor jeg lurte på om det var noen som hadde gjort en slik oppdatering. Har gjort oppdateringen ett par ganger tidligere på tidligere versjoner, men ikke på en som trenger nanowrt softwaren Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Mnja, poenget er vel heller det at jeg var usikker på hvilken firmware jeg skulle kjøre inn på routeren. Det står heller dårlig forklart etter min mening og jeg orker ikke ofre en router bare for å teste. Derfor jeg lurte på om det var noen som hadde gjort en slik oppdatering. Har gjort oppdateringen ett par ganger tidligere på tidligere versjoner, men ikke på en som trenger nanowrt softwaren Vel jeg endre med å installer betaversjonen er det v24? Den funker ihvertfall veldig bra hos meg. Litt knotete med meg. Kan dobbeltsjekke versjon på ruter og firmware i kveld på deg jeg har installert hvis det er av interesse. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Det hadde vært fint hvis du hadde orket å sjekke dette. For så å poste howto til meg hvis du gidder. Det hadde reddet helgen min.. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Vist det er en Linksys WRT54GL du har så skal du se her. Du må så bla deg frem ved hjelp av følgende sti. v24-SP1 - Consumer - Broadcom Genric. Her kan du velge mellom dd-wrt.v24_std_generic.bin, dd-wrt.v24_voip_generic.bin eller dd-wrt.v24_vpn_generic.bin. For å utføre flashingen kan du stikke innom på min hjemmeside. Der ligger det mangen guider til dd-wrt. Link Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Jeg ser jeg har skrevet en stor feil, da jeg tydeligvis har blandet 2 routere, denne jeg forsøker å flashe nå er en G ikke en GL... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Er det denne oppskriften du prøver å følge? Burde være grei så lenge du kan bruke TFTP programvaren. http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/o...ReadMe-Gv72.txt Killer & Reversion Notes for the Gv7.2 ------ VxWorksPrep-Gv72-v1 & VxWorksKiller-Gv72-v3.bin --------- 1. Reset the router to defaults on the Linksys Admin page, and let it reboot or manually reboot it after its finished. 2. go to the firmware upgrade page and browse to the VxWorksPrep-Gv72-v1.bin file, and click on the upgrade page. Wait for 30 seconds for it to reboot on its own, if it does not then powercycle the router manually. 3. again go to the firmware upgrade page and browse to the VxWorksKiller-Gv72-v3.bin file, and click on the upgrade page. Wait for 60 seconds for it to reboot on its own, if it does not then powercycle the router manually. 4. Tftp the DD-WRT firmware to the router "dd-wrt.v24_micro_generic.bin" from v24 RC7 (or the one in this folder); this firmware is for the Gv7.2, Gv8 and GSv7, after sucessful tftp, wait 3 min for the router to finish writing new nvram deafults, etc... It should reboot on it's own at least two times, so give it the three min's and then goto http://192.168.1.1 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 Jeg kan ikke bruke tftp programvaren, men det kan da umulig være så fryktelig vanskelig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Nei det er egentlig ikke det. Bare sett opp PC med statisk IP og legg filen du skal flashe i rett katalog så burde det gå bra. Selv synes jeg programmet TFTPD er greit å bruke. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 ok, ikke værre, da skal jeg ta det så snart jeg får tid. Poster svar om det gikk eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå