Gå til innhold

[Løst] Bærbar pc, alternativ gaming.

Anbefalte innlegg

Hei

Begynte som sagt på skole igjen no, så jeg lurte på om noen viste om noen bra

bærbare som fungere til de fleste spill. Den skal ligge på rundt max 8k og helst 17" skjerm og HDMI kontakt.

Kan denne være noe?

Tusen takk for alle svar!

Endret av eqip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale ACER. Den har et integret grafikkort som ihht. Notebookcheck.net er klassifisert på nivå 5 (http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.html denne lenken har en tabell på høyre siden, som viser flere andre type grafikkort).

Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe HP (modell HPDV51095) som hos Expert koster 8.999,-. Dessverre koster den tre tusen kroner mer, men da får du en GeForce 9600M GT som er ihht. Notebookcheck.net er klassifisert på nivå 2 (lavere tall er bedre).

Jeg har selv benyttet GeForce 8800M GTS (nivå 1) og er meget fornøyd når jeg spiller CS:S og COD4 (kun slått av V.Sync, alt annet står på maks.) Har ingen erfaring med 9600M GT, og håper det er noen andre som kan komme med sine erfaringer her.

Noe dårligere enn nivå 2 er ikke å anbefale hvis den skal "fungere til de fleste spill". Kom akkurat på at jeg min andre bærbar har en GeForce GO 7700 (også nivå 2, men lengere ned på ytelseslisten). Her går CS:CZ greit, men får problmer iform av "lagg" på CS:S(ource).

CS:S innebygde videostress (test) viste meg ca. 160fps på 8800GTS og 45fps på GO 7700.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...