Gå til innhold

Filer borte men tar opp plass

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat brukt et sånn recovery program på min HP bærbare, (som var noe elendig drit, kan godt også få tips om å klare å installere en helt clean install av windows xp media center uten å ha cd'en) og nå har ca 60gb av min diskplass blitt borte.

Jeg vet hvor filene ligger og det er i en mappe i min gamle bruker i "documents & settings", men likevel sier den er mappen er 0byte. Derimot på O&O defrag så velger jeg et cluster så sier den banen.

Når jeg markerer alle mappene (skjulte og vanlige) mine på C:\ så sier den at allle mapper tar ca 20gb, men 80gb av diskplassen er brukt.

Prøver jeg å slette hele mappen får jeg beskjed om jeg har har ingen tilgang, selv om jeg selvfølgelig er datadmin.(jeg har også prøvd med shredder)

jeg vil jo gjerne frigjøre denne plassen fordi jeg selvfølgelig trenger den, noen tips?

Jeg la det under Windows fordi tenkte det var mest naturlig fordi maskinen fungerer jo, og selv om dette skjedde med hp sitt program er det windows som ikke gir meg tilgang.

PS: om jeg skriver litt grøtete og uforståelig er det fordi jeg har vært lenge oppe og er litt trøtt, håper likevel det gir noe mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør rett og slett formatere disken din, jeg hadde et lignende problem og da var det et eller annet på innstillingene som gjorde at jeg måtte formatere for å rette det opp igjen.

Velg harddisken, høyreklikk og trykk "formater", velg det høyeste volumet på harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...