Solh Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hei jeg er nybegynner i Paintshop pro 9 og Photoshop Elements 6. Lurte på hvørdan jeg kan lagre den delen av et bilde jeg har beskjært og kun denne. Når jeg klipper ut og lagrer får jeg med en bakgrunn, men ønsker kun a lagre selve bildet. Klipper jeg ut en ball fra et bilde feks og skal lagre denne for bruk på en web side blir det med en hel "firkant" med en ball inni når jeg importerer den. Noen som har tips? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 lagrer du i gif/png så blir den firkanten rundt gjennomsiktig. Lenke til kommentar
Solh Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Takk for svar... Får prøve dette, men mente det var som gif jeg alerede hadde lagret som, men skal forsøke på nytt.. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 http://www.absolutecross.com/tutorials/pho...ansparent-gifs/ Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg tror det er 'Crop' funksjonen OP leter etter. Prøv den du, så justeres lerretstørrelsen til det valgte området. Lenke til kommentar
Solh Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) fant ut av d i photoshop, men sliter fortsatt i paintshop pro... Der blir også firkanten fylt med en farge, samme farge som bagrunns fargen. Finnes det foresten noen funksjon i photoshop hvor jeg kan gjøre noe med kantene på utklippet, de ble litt skarpe. Bruker feather, men blir en sort og vit stiplet kant rundt bilde. Endret 21. august 2008 av Solh Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 http://www.google.no/search?hl=no&q=sm...3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå