Te'om Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg er enig med JHMRS, det var et meget godt tilbud. Det eneste jeg er skeptisk til er skjermoppløsningen, 1280x800 på en 17" er etter min mening ekstremt lavt. Til og med på 14" min synes jeg det blir litt for liten oppløsning. Har du mulighet til å prøve dette ut på en annen maskin på forhånd bare for å se hvordan det er? Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 ser de har to M570RU-U pc`er på multicom nå på tilbud. http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558300;c:100560 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558303;c:100560 Men en t8100 cpu er vel ikke av det beste? tenkte på den til 10 712kr, fordi den har et 8800gtx skjermkort jeg tenkte egentlig å kjøpe en m570+ med følgene specs: -t9400 cpu -1680x1050 skjerm -9800gt skjermkort -340gb 7200rpm hdd -4gb turbominne kommer jeg til å bli skuffet vist jeg velger den til 10 000? pga skjermoppløsnig, cpu osv? men du sparer jo 6-7 lapper da! Nei, du kommer ikke til å bli skuffet! Du sparer masse penger, den yter meget bra, og skulle du synes cpuen yter litt lavt, er det meget enkelt å skifte prosessor selv på den. Alvorlig talt, du kan ikke anbefale noen å kjøpe en 17 tommer med 1280x800 skjermoppløsning. Det blir jo ikke plass til noe som helst på skrivebordet og det blir forferdelig grovkornet. Lenke til kommentar
Shaxxo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg har fått PC-en men det er en stuck pixel på rød som ikke vil bort. Sykt irriterende. Og multicom sier at det må være flere en 3-4 døde for at det skal gå på garantien. Men en ting til,(og jeg vet det er nevnt før), men min pc vil heller ikke koble seg på WLAN når pc-en har staret opp. Den er koblet på, men bare lokal og sier bare at nettverket er uidentifisert og deretter må jeg koble fra og på igjen. Er det slik enda på deres pc-er? Og fant dere noen løsning? Lenke til kommentar
dust123456 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558300;c:100560 ser ut til at multicom har endret skjermoppløsningen? nå er den på 1440x900.. Det er jo bra for meg da men den andre som er på tilbud, er det et Nvidia Quadro FX 1600M skjermkort i, er det mye dårligere en 8800gtx? edit: her er den andre visst noen lurte: http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558303;c:100560 Endret 15. november 2008 av dust123456 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Jeg har fått PC-en men det er en stuck pixel på rød som ikke vil bort. Sykt irriterende. Og multicom sier at det må være flere en 3-4 døde for at det skal gå på garantien. Men en ting til,(og jeg vet det er nevnt før), men min pc vil heller ikke koble seg på WLAN når pc-en har staret opp. Den er koblet på, men bare lokal og sier bare at nettverket er uidentifisert og deretter må jeg koble fra og på igjen. Er det slik enda på deres pc-er? Og fant dere noen løsning? Det er ikke noe Multicom bare sier, men faktisk en internasjonal standard hvis ikke annet er nevnt. Noen få skjermer har nulltoleranse for pikselfeil, men koster deretter. Du kan dog benytte deg av angreretten for å få "bukt" med problemet. Vil koste deg litt porto og tid. Endret 15. november 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558300;c:100560 ser ut til at multicom har endret skjermoppløsningen? nå er den på 1440x900.. Det er jo bra for meg da men den andre som er på tilbud, er det et Nvidia Quadro FX 1600M skjermkort i, er det mye dårligere en 8800gtx? edit: her er den andre visst noen lurte: http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558303;c:100560 FX1600 er ikke i nærheten en gang. 1440x900 er dog helt greit på 1700. Med litt justering av ikonstørrelse på skrivebord og i menyer er det helt fint. Jeg har hatt det på to av mine tre siste, men det ideele er nok 1680x1050. 1900x1200 blir litt lite igjen på 17 tommer synes jeg, mange piksler som skal rendres. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Jeg har fått PC-en men det er en stuck pixel på rød som ikke vil bort. Sykt irriterende. Og multicom sier at det må være flere en 3-4 døde for at det skal gå på garantien. Men en ting til,(og jeg vet det er nevnt før), men min pc vil heller ikke koble seg på WLAN når pc-en har staret opp. Den er koblet på, men bare lokal og sier bare at nettverket er uidentifisert og deretter må jeg koble fra og på igjen. Er det slik enda på deres pc-er? Og fant dere noen løsning? Ja, jeg fant løsningen. Har du sikret nettverk? Hvis ja, har du WEP-nøkkel? Jeg endret til Noe mer avansert WAP2 eller hva det het... nå har jeg ingen problemer med å koble på. Logg deg inn på routeren og fiks det der. NEmo problemo. Gi tilbakemelding! Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 ser de har to M570RU-U pc`er på multicom nå på tilbud. http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558300;c:100560 http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10558303;c:100560 Men en t8100 cpu er vel ikke av det beste? tenkte på den til 10 712kr, fordi den har et 8800gtx skjermkort jeg tenkte egentlig å kjøpe en m570+ med følgene specs: -t9400 cpu -1680x1050 skjerm -9800gt skjermkort -340gb 7200rpm hdd -4gb turbominne kommer jeg til å bli skuffet vist jeg velger den til 10 000? pga skjermoppløsnig, cpu osv? men du sparer jo 6-7 lapper da! Nei, du kommer ikke til å bli skuffet! Du sparer masse penger, den yter meget bra, og skulle du synes cpuen yter litt lavt, er det meget enkelt å skifte prosessor selv på den. Alvorlig talt, du kan ikke anbefale noen å kjøpe en 17 tommer med 1280x800 skjermoppløsning. Det blir jo ikke plass til noe som helst på skrivebordet og det blir forferdelig grovkornet. pcen hadde 1440x900 når jeg kikket på den... Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Nå har den visst 1440x900 igjen.. Hvis dette er tilfelle vil jeg også anbefale den, det er en helt grei oppløsning på en 17" skjerm etter min mening. Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 ikke kjøp 1440x900; Blir for lite på en 17", angrer selv at jeg gikk for 1440, men skal kjøpe en skjerm selv. Lenke til kommentar
Shaxxo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg har fått PC-en men det er en stuck pixel på rød som ikke vil bort. Sykt irriterende. Og multicom sier at det må være flere en 3-4 døde for at det skal gå på garantien. Men en ting til,(og jeg vet det er nevnt før), men min pc vil heller ikke koble seg på WLAN når pc-en har staret opp. Den er koblet på, men bare lokal og sier bare at nettverket er uidentifisert og deretter må jeg koble fra og på igjen. Er det slik enda på deres pc-er? Og fant dere noen løsning? Ja, jeg fant løsningen. Har du sikret nettverk? Hvis ja, har du WEP-nøkkel? Jeg endret til Noe mer avansert WAP2 eller hva det het... nå har jeg ingen problemer med å koble på. Logg deg inn på routeren og fiks det der. NEmo problemo. Gi tilbakemelding! Ok takk! Har ikke fått tid til å prøve enda men skal det. Lenke til kommentar
Shaxxo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 En ting til. Dere har referert til laptopvideo2go.com for å få de nyeste skjermkortdriverne. Men på listen over hvilke skjermkort driveren støtter står det bare skjermkort for stasjonære. Og når jeg lastet ned en av de stod det at jeg ikke hadde riktig maskinvare for å installere. Jeg har 9800M GTX. Og på nvidia fant jeg bare drivere opp til 8800M GTX. Hvor får man tak i riktig driver? Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Du må nok laste ned "modded file" og erstatten den som er i den utpakkede drivermappa med den nye. - Før du installerer driveren! Lenke til kommentar
Shaxxo Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Min hardisk blir utrolig varm. Den ligger på 44-47 grader ved vanlig bruk. Jeg kjenner varmen rett ved siden av touchpad-en. Jeg blir svett av å legge hånden der. Jeg har 200 gb med 7200rpm. Er det slik hos deres M570+ pc-er også? Lenke til kommentar
Shaxxo Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du må nok laste ned "modded file" og erstatten den som er i den utpakkede drivermappa med den nye. - Før du installerer driveren! Ok takk. :!: Det funka nå. Men hvordan var det med lyden hos deg igjen? Var det slik at den skurret hele tiden mens WLAN var på? For hos meg får jeg noen brudd i lyden innimellom( 1-3 ganger om dagen) men det skurrer ikke hele tiden. Har ikke testa uten wlan, men det er irriterende. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Nei, det kom gjevnlig hakk og knitring om det var fra høytalere eller gjennom headphones, om det var spill, lydcd, mp3 fil etc. Virket som lydknitringen og hakkingen forekom oftere ved cpu og gpu intensive oppgaver (spill). Men nå er ikke jeg eier av m570+ lengre. Har sendt den tilbake for refundering av kjøpssummen. Multicom har vært veldig greie sånn sett. Men jeg har hatt samme pc nå 3 ganger med diverse feil + samme lyd og grafikkfeil på alle. - På en annen side så har nok jeg hatt maks uflaks, så jeg skal ikke avskrive multicom. Og m570+ er jo egentlig en kjempe-maskin. Så er litt synd. Misunner de der ute som har fått maskiner som fungerer. Men jeg vet at flere har hatt lignende feil med den clevoen, men jeg kan ikke huske å ha lest at D900C har hatt noe lydfeil... Kanskje jeg skulle gå for den, bare synd skjermprisene er skrudd opp så sinnsykt... Noen som har lagt merke til det??? Endret 22. november 2008 av bowardsen Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Forresten, noe jeg egentlig har lurt på. Kjører folk XP eller vista? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg kjører Vista Ultimate 64bit, og er meget fornøyd. Det yter nok litt dårligere i spill enn XP, men jeg har brukt Vista Business 32bit i over et år og det har vært dønn stabilt på Zeptoen min. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med å finne drivere. Lenke til kommentar
Shaxxo Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Forresten, noe jeg egentlig har lurt på. Kjører folk XP eller vista? Jeg bruker vista 64. Er fornøyd, men den bruker lengre tid på installere med 64-bit. Og noen spill liker den heller ikke. Men når det gjelder pc-en generelt så innbiller jeg meg at det er noen halvfeil her og der. For det første så er det en stuck pixel som ikke vil vekk. 2: Wlan-en varierer veldig om den vil logge på med oppstart eller ikke. 3: Av og til brudd i lyden 4: Siden jeg fikk den har den plutselig bare hengt fullstendig helt uforventet og særlig når jeg plugger i strømmen. 4: Har hatt ett problem med grafikken hvor alt hakket noe grusomt Og alt er akkuratt ikke nok til å sende inn for det er ikke sikkert multicom hører elle ser det når de skal reparere pc-en. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Tror ikke wlankortet liker enkelte routere satt opp med vanlig wep-nøkkel. Prøv om du ikke kan gå inn på routeren og sette den opp med WAP2 kryptering eller lignende. Hva slags skjermdriver og lyddriver bruker du? Ser at Realtek har gitt enda en driveroppdattering - versjon 2.09. Pass på å rens opp først før du installerer den nye driveren. Se også om du ikke finner en god grafikkdriver på laptopvideo2go - tror nvidia kommer med en ny driver i disse dager, vet ikke helt om den støtter bærbare - men det finner du vel ut av. Hvis grafikkproblemet kun har oppstått en gang i ett spill, så er det nok bare driverfeil, eller dårlig koding i spillet. Hva gjelder strømmen og at maskinen henger aner jeg ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå