Gå til innhold

Skjerm med ekte 24p støtte

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter en god 42-52" skjerm med EKTE 24p støtte (f.eks. 120hz). Vet at det finnes noen fra Samsung som de påstår å ha dette, men etter å ha lest litt på forum tidligere i år om disse, later det til å være noe juks på gang.

Så, er det noen som vet om en slik skjerm som har helt ekte 24p støtte?

Jeg vil gjerne ha en lagg-fri kinopplevelse hjemme, og det får man ikke med skjermer uten ekte 24p støtte...

EDIT:

Fant ut et par nye ting etter litt googling. Panasonic PX80 og PZ80 har tydeligvis støtte for ekte 24p. PZ800 har ikke det, men kan lage jevne bevegelser likevel med "subframes".

Til informasjon ^^,

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Er på utkikk etter en god 42-52" skjerm med EKTE 24p støtte (f.eks. 120hz). Vet at det finnes noen fra Samsung som de påstår å ha dette, men etter å ha lest litt på forum tidligere i år om disse, later det til å være noe juks på gang.

Så, er det noen som vet om en slik skjerm som har helt ekte 24p støtte?

Jeg vil gjerne ha en lagg-fri kinopplevelse hjemme, og det får man ikke med skjermer uten ekte 24p støtte...

EDIT:

Fant ut et par nye ting etter litt googling. Panasonic PX80 og PZ80 har tydeligvis støtte for ekte 24p. PZ800 har ikke det, men kan lage jevne bevegelser likevel med "subframes".

Til informasjon ^^,

Sony sine nye skjermer har så vidt jeg vet ekte 24P. Det samme gjelder Panasonic modellene du nevner. Jeg har selv en PX80 og dvd ser rett og slett forbasket pent ut på den. Mer er det ikke å si om de saken...

Lenke til kommentar

PX80 er også svært billig i forhold til f.eks. PZ80, så det ser absolutt ut som en god kandidat nå. Foretrekker plasma foran LCD, så tror ikke Sony er aktuelt for meg uansett, men det er fint at de også endelig har fått 24p støtte. Det er ikke mange mnd. siden jeg sist sjekket, og ikke fant en eneste skjerm med ekte 24p i "budsjettklassen"...

Lenke til kommentar
PX80 er også svært billig i forhold til f.eks. PZ80, så det ser absolutt ut som en god kandidat nå. Foretrekker plasma foran LCD, så tror ikke Sony er aktuelt for meg uansett, men det er fint at de også endelig har fått 24p støtte. Det er ikke mange mnd. siden jeg sist sjekket, og ikke fant en eneste skjerm med ekte 24p i "budsjettklassen"...

Hvis du skal se mest vanlig tv eller dvd så burde du velge PX80. PZ serien er meget bra på hd, men ikke særlig bra på sd signaler.

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Jeg skal bruke skjermen til PS3, Blu-Ray, og PC. Blir minimalt med SD eller DVD bruk. Kanskje bedre å vente til PZ eller tilsvarende blir billigere da?

Vel... PX80 er en meget bra og ikke minst billig tv. Det spørs om tuselappene du legger i mellom faktisk er verd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...