Calleballe Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hei! kjøpte nettopp en MH Furia som var ganske gåen det er 2000 model, den gikk når jeg fikk den, men da jeg bestemte meg for å trimme den sluttet den å fungere. jeg kjøpte trim reed, Technigas effektannlegg, nytt innsug, forgasser dellorto 21mm med 90 dyse. Vaakumboks. også satt det et sylindersett på den når jeg fikk den, et minarelli 49mm stempelsett trim. da jeg startet den gikk den,men ikke clutchen, var så ivrig og dum at jeg kjørte uten cluch. så det gikk en kjøretur så begynte sykkern å gå dårlig, veldig ujevnt og en ekkel lyd fra motoren, men den gikk og jeg kom meg hjem. NÅ VIL DEN IKKE STARTE IGJEN. den har ikke skjært seg for stempelet går opp og ned som det skal i motoren uten noen spesiell ekkel lyd. Har kjøpt ny tenning og den gnister, bensinen kommer til som den skal og det lekker ikke noen steder. Kan det være stempel ringene? Kan det være girkassen? Kan det være Coilen? Får den for mye bensin? for da jeg sjekket tenningen var den helt svart. HVA KAN DET VÆRE? HVIS NOEN KUNNE LESE OG TOLKE, HADDE DET VÆRT TIL MYE HJELP! Er villig til å prøve ut alle forslag Lenke til kommentar
storkers Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kan det være stempel ringene? -ja,sett fingeren i plugg hullet å kjenn om det er kompresjon. Kan det være girkassen? -nei så lenge motor går rundt så kan ikke gir kasse ha noe å si på om den starter eller ikke. Kan det være Coilen? -ja,sjekk om det er gnist. Får den for mye bensin? for da jeg sjekket tenningen var den helt svart. -tror ikke den får fårmye da ville den startet litt i såfall.du sjekket tenningen???ka da tennplata?pluggen?tenningslås?coil? hva er det vi ska lese å tolke? innlegget ditt? eller en bok? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) dobbelpost Endret 20. august 2008 av storkers Lenke til kommentar
Calleballe Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Ja tennpluggen. den gnister. Det er kompresjon har sjekka. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 vist det er gnist og komp så skal den starte,hell en dram med bensin i plugg hullet sett på pluggen og prøv og start. starter den da,har du et bensin tilførsels problem- Lenke til kommentar
Calleballe Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 jeg gjorde som du sa, og den startet i et sekund også slukna den. men da jeg skrudde litt på blandings skruen og hold gassen 1/4 inne så gikk den, og da hold den seg lenge til jeg slapp gassen, men da var det en slags rar lyd fra eksospotten, en grommere lyd. så den går, men det må være noe med forgasseren. Og jeg tror det lekker eksos fra der potten sitter i motoren, så det kom bittelitt røyk ut hele tiden. og no svart oljelignende greier, rennende. ikke mye bare dråper. takk for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå