erl1 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 hei som sakt i overskriften skal jeg bygge meg en liten htpc (hovedsaklig til musikk men også litt film og bilder) og jeg har valgt ut de fleste komponentene nå, men har noen igjen:p hovedkort og derfor også prosessor og ram men trenger som sakt hjelp til valg av hovedkort kriteriene er som følger: - m-ATX - PCI Express 2.0 x16 - minst 2 pci porter - må ha innebyggd nettverkskort ellers så ønsker jeg at det skal være så stille som mulig og gjerne så billig som mulig. skal uansett ha annet lydkort og skjermkort i pcen så dette er ikke viktig. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det finnes ganske mange kort og velge i med de kriteriene. Skal du ha Intel eller AMD prosessor ? Lenke til kommentar
erl1 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 tenkte egentlig å bruke en 775 prosessor da f.eks denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353349 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ett par hovedkort forslag: MSI G31M3 med Intel G31 chipset. Koster fra 344,- kr ECS G33T-M2 med Intel G33 chipset. Fra 556,- kr Gigabyte GA-EG45M-DS2H med Intel G45 chipset. Fra 856,- kr. Alle kortene har integrert skjermkort, men det kan deaktiveres og man kan bruke et dedikert. (16x PCI-E spor). Anbefaler hovedkort med Intelchipset p.g.a stabilitet, og ytelse. Hvis du vil ha prosessor til under 1000,-lappen, anbefaler jeg Intel Core 2 Duo E7200. Dobbeltkjerne, 45nm produksjonsteknikk, 3MB L2 cache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå