Dødskalkunen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Har nettopp gått til innkjøp av en MacBook Pro som jeg fra starten av har bestemt meg til å bruke mest til film og videoredigering. En av grunnene til dette var at jeg har lyst til å prøve noe nytt, nemlig Final Cut Pro. Sist jeg sjekket må man legge ut 10.000+ for denne programpakken. Er det mulig å få noe form for studentrabatt eller tilbud på Final Cut-pakken? Begynte nettopp første året på VG1 MK. Lenke til kommentar
reds Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Får du ikke denne programpakken av skolen? Det har vi på MK her i Hamar. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Mange Vgs. har som regel en lisens på Final Cut, så du bør først sjekke om du kanskje kan skaffe programmet denne veien. Ellers tror jeg ikke at du kan få studentrabatt, av den grunn at jeg mener denne bare kan brukes ved høyere utdanning (F. høgskole, høgskole og universitet). edit: litt sein å svare Endret 20. august 2008 av ompopo Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Takk for svar. Desverre bruker skolen kun Adobe CS3-pakken. Skal snakke med lærerene i morgen om det er mulighet for å få dette installert, men jeg kommer uansett til å kjøpe og bruke Final Cut. Lisensen deres går også ut på at man ikke kan tjene penger på produktene man produserer. Da får jeg bare håpe jeg får stipend. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 er bare og gå inn på applestore og velge student, da ser du prisene på pakken. apple.no så store(butikk) Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 er bare og gå inn på applestore og velge student, da ser du prisene på pakken. apple.no så store(butikk) Hvordan velger jeg student? Må jeg opprette konto? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ja, du må opprette.. Er ikke så vanskelig egentlig. : ) Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Må ikke opprette konto før du skal handle der, men skal bare være på venstre side, der kan du velge mellom bedrift eller student, klikke på student, skrive inn navnet på skolen og postnret der (eller der du bor). så skal du kunne se prisene og evt handle. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Må ikke opprette konto før du skal handle der, men skal bare være på venstre side, der kan du velge mellom bedrift eller student, klikke på student, skrive inn navnet på skolen og postnret der (eller der du bor). så skal du kunne se prisene og evt handle. Hmm... Jeg finner ikke noe bedrift/student på venstre side. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) http://store.apple.com/Apple/WebObjects/noInd Pris: kr 7.490,00 for studenter.. Fortsatt dyrt, men billig i forhold til standardpris Endret 21. august 2008 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 http://store.apple.com/Apple/WebObjects/noInd Pris: kr 7.490,00 for studenter.. Fortsatt dyrt, men billig i forhold til standardpris Takk takk. Ble en del billigere det ja, men: Hvem kan kjøpe?Følgende enkeltpersoner i utdanningssektoren kan handle via Apple Store for utdanning: – lærer, foreleser eller annen pedagogisk ansatt ved en utdanningsinstitusjon – student som er 18 år eller eldre med gyldig student-ID, og som studerer eller er opptatt som student ved en utdanningsinstitusjon – foreldre som kjøper på vegne av et barn som studerer eller er opptatt som student ved en institusjon for høyere utdanning Kan jeg eller foreldrene mine da kjøpe det selv om jeg er under 18? Går som sagt VG1 MK, regnes det som høyere utdanning? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 VGS elever kvalifiserer ikke på papiret for en slik rabatt nei. Men det er bare en liten prosent som blir skjekket for bevis på dette, så nokså liten sjans for å bli tatt, og det værste som skjer er vel at de kansalerer ordren din og muligens noterer navnet ditt i tilfellet du prøver igjen. Torrents are the ways of the cheapskate Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 VGS elever kvalifiserer ikke på papiret for en slik rabatt nei. Men det er bare en liten prosent som blir skjekket for bevis på dette, så nokså liten sjans for å bli tatt, og det værste som skjer er vel at de kansalerer ordren din og muligens noterer navnet ditt i tilfellet du prøver igjen. Torrents are the ways of the cheapskate Okei Kjipt, men får vel ta sjangsen og prøve. Hva skjer om jeg blir tatt? Blir bare ordren kansellert, eller blir jeg "bannet" fra Apple sin webshop? Hehe, vil ikke bruke piratkopiert programvare på Macen siden jeg sikkert kommer til å ta på meg en del oppdrag etterhvert og da er det sikrest å være på den trygge siden. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Kan jo prøve å bestille fra Eplehuset? Der har de ikke noe 18års grense tror jeg. Men du kan jo også spørre skolen din, om du kan betale og bestille via de? Endret 21. august 2008 av laffe Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Har handlet som student på apple siden jeg var 16, aldri hatt noe problemer med ordren, om du registrer deg via studenttorget får du muligens ekstra rabatt. Har aldri sjekket id eller alder når jeg har handlet i alle fall, og har handlet en del ganger for og si det slikt. Men vil ikke si at jeg handler på kanten av loven siden jeg har vært gått på skole og vært student perioden jeg var under 18år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå