Gå til innhold

BK: Første HDR forsøk (EDIT: Flere nå)

theSaint

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at greinene forstyrrer litt, men det er mest pga at jeg savner mer av treet greinen tilhører, og kanskje også litt mer av greinen.

Kan funke fint som både "ramme" og fokuspunkt i forgrunnen.

Over til HDR delen, så blir det litt for mye overdrevet effekt her. Ikke mye, men litt for mye til at jeg liker det.

Dog til å være ditt første forsøk er det absolutt ikke verst.

Ellers er bildet litt for smått til at jeg får et godt nok inntrykk.

Lenke til kommentar
kan noen forklare meg wth HDR er? :D

High Dynamic Range - der har været lidt om HDR software i nyhederne på forsiden på det sidste...

Man "fusionerer" over- under- og normaleksponerede fotos af samme motiv, og får dermed mere af motivet korrekt belyst end hvad kameraet normalt er i stand til.

(EDIT: Flot foto forresten, theSaint. Vil gerne selv prøve HDR foto snart. Jeg er enig med Carny om at mere af forgrunds-grenene ville være godt, de er lidt for fragmenterede til rigtigt at ramme ind som det er.)

Endret av MetteHHH
Lenke til kommentar
Tok en ny titt på bildet og jeg liker linjene, noe jeg ikke la merke til med det første.

Fin "diagonal" fra elvebredden nede til venstre og opp langs fjellet til høyre.

Enda godt det ikke var bare jeg som så den diagonalen. Synes forøvrig også at den paralellen med det samme fjellet og skyene over ble litt morsom jeg. :D

Når det gjelder de greinene, så var tanken at de to i midten av bilde skulle "dryppe" ned mot hver sin bredd av elven og samtidig omkranse fjelltoppen. Men den greinen ute til venstre ødelegger litt av inntrykket.

@ smoothie: nærmere midten av elva er vått! hehe. Jeg sto på en stor stein og tok bildene.

@ chris300: Jeg hadde faktisk tatt en eksponeringsserie som tilsvarer omtrent den cropen din. Bare med litt mer "luft" :)

post-21788-1219334598_thumb.jpg

Ellers takk til alle for kommentarer/kritikk.

Endret av theSaint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...