theSaint Skrevet 20. august 2008 Rapporter Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Her er mitt første forsøk på HDR. Kritikk og forbedrings forslag ønskes. Endret 21. august 2008 av theSaint Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 20. august 2008 Rapporter Del Skrevet 20. august 2008 Greinene øverst i bildet forstyrrer alt for mye. Ellers et fint bilde, kunne kanskje tenkt meg at du kom deg litt mer mot midten i elva, føler det blir litt skeivt nå. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. august 2008 Rapporter Del Skrevet 20. august 2008 Tok meg litt frihet til å croppe litt. Si fra om du vil ha det fjernet. Kanskje en litt trang crop, men du kan bestemme selv om du likte det eller ei.. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Jeg er enig i at greinene forstyrrer litt, men det er mest pga at jeg savner mer av treet greinen tilhører, og kanskje også litt mer av greinen. Kan funke fint som både "ramme" og fokuspunkt i forgrunnen. Over til HDR delen, så blir det litt for mye overdrevet effekt her. Ikke mye, men litt for mye til at jeg liker det. Dog til å være ditt første forsøk er det absolutt ikke verst. Ellers er bildet litt for smått til at jeg får et godt nok inntrykk. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 kan noen forklare meg wth HDR er? Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) kan noen forklare meg wth HDR er? High Dynamic Range - der har været lidt om HDR software i nyhederne på forsiden på det sidste... Man "fusionerer" over- under- og normaleksponerede fotos af samme motiv, og får dermed mere af motivet korrekt belyst end hvad kameraet normalt er i stand til. (EDIT: Flot foto forresten, theSaint. Vil gerne selv prøve HDR foto snart. Jeg er enig med Carny om at mere af forgrunds-grenene ville være godt, de er lidt for fragmenterede til rigtigt at ramme ind som det er.) Endret 21. august 2008 av MetteHHH Lenke til kommentar
exmx Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Ah, så det betyr at hvis jeg tar et bilde i RAW-format og lager 3 versjoner av det, normal-, under- og overeksponert og merger de sammen vil jeg få et HDR-bilde? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Nei. Ta 3 bilder, ellers blir det fake HDR som ikke utvider det dynamiske omfanget, men bare får stygg tegneserie effekt Lenke til kommentar
Carny Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Tråden begynner å ta litt av på OT, noe som ikke er særlig pent gjort mot OP. exmx, foreslår du søker på forumet etter HDR (jeg mener det skal være en guide her en plass), eller bruk din kjære venn; google Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Synes HDR var smakfullt utført, altså ikke for overdrevet. Når det gjelder det cropforslaget over her tok det vekk alt som heter dybde i bildet. La bildet være slik det er. Syntes det var fint jeg. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Tok en ny titt på bildet og jeg liker linjene, noe jeg ikke la merke til med det første. Fin "diagonal" fra elvebredden nede til venstre og opp langs fjellet til høyre. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 21. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Tok en ny titt på bildet og jeg liker linjene, noe jeg ikke la merke til med det første.Fin "diagonal" fra elvebredden nede til venstre og opp langs fjellet til høyre. Enda godt det ikke var bare jeg som så den diagonalen. Synes forøvrig også at den paralellen med det samme fjellet og skyene over ble litt morsom jeg. Når det gjelder de greinene, så var tanken at de to i midten av bilde skulle "dryppe" ned mot hver sin bredd av elven og samtidig omkranse fjelltoppen. Men den greinen ute til venstre ødelegger litt av inntrykket. @ smoothie: nærmere midten av elva er vått! hehe. Jeg sto på en stor stein og tok bildene. @ chris300: Jeg hadde faktisk tatt en eksponeringsserie som tilsvarer omtrent den cropen din. Bare med litt mer "luft" Ellers takk til alle for kommentarer/kritikk. Endret 21. august 2008 av theSaint Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. august 2008 Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 Greinene øverst la jeg ikke merke til ved første øyekast, da jeg ble veldig fokusert på vannet. Synes vannet ble spesielt pent Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 21. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2008 HDR forsøk nr. 3. Ivrig nå. hehe Dette tror jeg jammen blir skjerm bakgrunn noen dager Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Det siste ditt ble alt for mye HDR. likte det første ditt best Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Er endel ghosting på det siste her, gotta be faster, man ^^ Evt. ihvertfall klone det bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå