orbok Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Heisann, noen som har ca idè om hvor langt en E6750 GO edition kan gå uten å øke volten i Bios. Og ev. hvor må man begynne å øke volten ca? Har nå min på 3.2 ghz (1500 mhz fsb), og det virker tilsynelatende stabilt. Har ikke økt på volten, da den er satt til auto i bios (tror den går på 1.40v). Multiplieren går til 8 max. Har et Evga 750i FTW hovedkort, og en Asus artic cooler på cpuen, og tempen ligger nå på ca 40* idle. Takker for svar.. Lenke til kommentar
orbok Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Hm, prøvde å redigere innlegget. Ikke meninga å dobbeltposte! Endret 21. august 2008 av orbok Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 LINK Som sagt er det vanskelig å si hvor langt din vil klokke, ingen klokker likt. Så eneste måten å finne det ut på er å klokke i vei. Lenke til kommentar
orbok Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Ja, akkurat det jeg gjorde. Har landet på 3.44 ghz nå, og tror jeg sier meg fornøyd med det. Tempen er fin på rundt 40* idle, og systemet er stabilt. Tror ikke jeg kan klokke den noe mer bare med å øke FSBen. Multiplier er låst på x8 og med en FSB på 1750 mhz tror jeg grensa er nådd. heihei Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Så lenge du er fornøyd og det er stabilt der det jo i grunn ikke vits å presse den lengre. Hvor høy er tempen under load? idle tempen har ikke så voldsomt mye å si, det er temperaturen under last som er interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå