yates56 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Hei! Har da fått installert Linux Mint på min HP Pavilion PC, men jeg sliter veldig med å få til wlan. Jeg har søkt litt rundt omkring her, men har ikke skjønt så mye... Men noe av det jeg forstod var at man måtte instaklere noe drivere, men jeg finner ikke wlan driveren. Bare noe NVIDIA greier, som ikke engang går ann å innstalere.... Jeg har prøvd "lspci" og "iwconfig" og da kom det opp: lspci: Kommer masse skrift, og nederst står det: 03:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4328 802.11a/b/g/n (rev 03) iwconfig: lo no wireless extensions. eth0 no wireless extensions. Hva skal jeg gjøre? Takker for hjelp! Endret 2. mars 2009 av yates56 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Mulighet til å koble deg til kablet nettverk? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Ja, men trenger trådløst.... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Selvfølgelig, men det er mye vanskeligere å fikse dersom du ikke har kablet. Første steg, oppdater maskinen din og sjekk om ikke du finner en driver du kan installere i restricted drivers manager. Driveren for BCM4318 skal visstnok fungere fint og være tilgjengelig der. Dersom du ikke finner den kan du prøve å søke etter den i synaptic eller med "apt-cache search bcm4318". Som en nødløsning kan du bruke ndiswrapper og en driver for windows. Fant denne fremgangsmåten til deg. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) BCM4328 er ikke støttet i noen av Linux-driverene. Kilde http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_BCM43xx. Dermed må du bruke ndiswrapper (som etter min erfaring fungerer finfint, hjalp faktisk en med dette i går). Endret 21. august 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Enkel og grei guid, hjalp meg med samme problem Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 hp pcene har jo broadcom wlankort. det er jo noe herk å plages med. du må kjøre windows drivere.. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Noen som har en liten guid de kan komme opp med som er lett å følge? Prøvde meg på denne: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/...Feisty_No-Fluff Men den var litt vanskelig for en som er ny i linux. Takker for svar! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Innstaler Ubuntu 8.10 eller alternativt Linux Mint 6 (som er basert på 8.10). Plugg i trådet nettverkskabel, oppdater og aktiver propritær driver og alt bør fungere. Ref: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=bcm4328 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1053167 Endret 2. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Innstaler Ubuntu 8.10 eller alternativt Linux Mint 6 (som er basert på 8.10). Plugg i trådet nettverkskabel, oppdater og aktiver propritær driver og alt bør fungere. Ref: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&hl=bcm4328 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1053167 Så du sier at jeg burde bruke ubuntu istedenfor linux mint? Synes Linux Mint var ganske digg, og har lyst til å fortsette å bruke dette. Har foressten Ubuntu 8.10 på en stasjonær pc, og synes Linux Mint ser og virker bedre for mine bruksområder. Men hvis det er lurest å bruke Ubunto 8.10 så får jeg vel overleve. Vil det isåfall da gå ann å innstallere Ubuntu 7.10 og så oppdatere? Takker for svar! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Mint er Ubuntu med et par propritære programmer (som det tar ca 5 sekunder å innstalere i Ubuntu) og et annet skin. Systemmessig er de helt like, noe som vil si at det som virker i den ene skal virke i den ene. I teorien ihvertfall Bruk det du har lyst til å bruke du. Det går ann å oppdatere, men du må oppdatere to ganger fra 7.10 til 8.10 og det er en jævlig treg og ikke alltid like vellykket prosess. Jeg vil anbefale en nyinnstalasjon. Endret 2. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Mint er Ubuntu med et par propritære programmer (som det tar ca 5 sekunder å innstalere i Ubuntu) og et annet skin. Systemmessig er de helt like, noe som vil si at det som virker i den ene skal virke i den ene. I teorien ihvertfall Bruk det du har lyst til å bruke du. Det går ann å oppdatere, men du må oppdatere to ganger fra 7.10 til 8.10 og det er en jævlig treg og ikke alltid like vellykket prosess. Jeg vil anbefale en nyinnstalasjon. Jeg holder da på å laste ned Linux Mint 6. Hva er det jeg gjør for å innstalere den? Bare brenne ned på cd, så sette den inn å ta en omstart? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 La til et bilde får å vise dere hva som er problemet. Som dere ser er det ingen wlan driver eller noe der. Noen ideer? Skal nå prøve å innstallere Linux Mint 6 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg holder da på å laste ned Linux Mint 6. Hva er det jeg gjør for å innstalere den? Bare brenne ned på cd, så sette den inn å ta en omstart? På samme måte som du la det inn sist. Så ja, men husk evt. backup. Sjekk ut "Hardware Drivers" i menyen. Er der NorthWave mener. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Det der er nok Mint 5 (Elyssa) Endret 2. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Nå har jeg fått instalert Linux Mint 6 og fått oppdatert, og det funker!! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Sett tråden som løst er du grei, og endre tittelen til "BCM4328 Wlan i Linux Mint" eller lignende. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Det er greit, men først. Det er et annet problem. Jeg har ikke noe lyd... Har skjekket at lyden er på, men det kommer ikke noe lyd. Hvis det trengs så er det en HP Pavilion tx2020 pc. Endret 2. mars 2009 av yates56 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Lag en ny tråd når du har et nytt problem Mye enklere for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå