rullenb Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Hei: ) Har kjøpt meg ny tlf i dag, og har hørt at man skal lade tlf din i minst 6 timer når man for den for første gang. Men sjenerelt tar det jo bare 2,5 timer å lade den. Så jeg lurer på om jeg kan ødlegge tlf min om jeg bare lader den i 2,5 timer som det står at er vanlig lade tid. Har hørt at den kan ta skader og at leve tiden på battariet blir dårlig dersom du lader den i under 6 timer. Er dette sant, eller er det bare en myte? Endret 20. august 2008 av rullenb Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Telefonene i dag blir ikke ødelagt av klattlading og slikt. Sony Ericsson anbefaler f.eks. rundt 4 timer på sine nye og at det kan ta 2-3 fulle oppladinger før den når full kapasitet, noe jeg fulgte på enkelte telefoner, men ikke på de senere. Batterikapasiteten har ikke blitt noe dårlig på de jeg droppet det med, så ingen fare. Kos deg med telefonen i kveld og lad den heller opp i morra. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 De nye telefonene slutter uansett å lade da de er fulle, etter som jeg har skjønt. Det har derfor ingen nytte å la den stå i laderen lengere... Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå