Falsk Admin Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Anbefalte bredbånd til å ha cs servere på? Skal kunne bruke internett, og hustelefon også. Norke Leverandører. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Hvor mange servere? Jeg sitter på rundt 2 mbit, og folk fra england har rundt 100 - 150 i ping i gjennomsnitt, som egentlig er ganske mye... du burde finne deg en leverandør med fiber oppkobling, der skal hastigheten ligge på rundt 10 mbit, som er mye bedre... (husk at du må ha 10/10 mbit opp og ned!). EDIT: Anbefaler denne: http://www.bredbandsguiden.no/ -Famen Endret 20. august 2008 av Famen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Bredbåndsborlaget, Bredbåndsfrabrikken, Banetele, samt Lyse, Haugaland kraft og alle de andre kraftprodusentene som leverer fiber. Det viktige er høy nok upload og lav latency. DSL-linjer i Norge kan ikke brukes. Lenke til kommentar
Falsk Admin Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 (endret) 3 server. TAKK Endret 20. august 2008 av Falsk Admin Lenke til kommentar
Falsk Admin Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 har jo brukt DSl linje i fra norge før Går det fint med DSL linjer i fra Sverige? :D:D:D:D( Føler meg jævlig dum når jeg spør om det), eller danmark? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 DSL linjer blir generelt sett for dårlige. I Norge vil du vel ligge på rundt 1500kpbs med maks upload, det er for dårlig for 3 servere. Dessuten vil du slite med responstiden. Jeg har selv brukt lyselinje til å sette opp servere, det fungerer greit. Du vil sikkert klare 2-3 servere på en 10mbit linje fra lyse eller en annen fiberleverandør. De som satt på lyse linje å spilte på mine servere hadde fra 5-10 i ping. De som satt på andre linjer bortsett fra NGT hadde 15-25.. mens NGT lå på 25-35 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Lyse og banetele er vell de største på fiber, Lyse fokuserer vell mest på kraftselskaper, så du kan høre med ditt lokale kraftselskap om dem leverer til der du bor.. -Famen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Lyse og banetele er vell de største på fiber, Lyse fokuserer vell mest på kraftselskaper, så du kan høre med ditt lokale kraftselskap om dem leverer til der du bor.. -Famen Eller så kan du sjekke produktsiden som viser hvilkne kraftselskaper som selger Fiberløsningen: http://www.altibox.no/category.php?categoryID=11641 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 *SNIP* Eller så kan du sjekke produktsiden som viser hvilkne kraftselskaper som selger Fiberløsningen: http://www.altibox.no/category.php?categoryID=11641 Ja, eller det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå