poignard Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hei For tiden forsøker jeg meg også med en HTPC box. Jeg kjører for tiden en Open Suse 11.0 installasjon, med nevnte grafikkort med HDMI tilkobling mot TV'en (LG 37LC46). Følgende problem sliter jeg med: 1. Lyden virker ikke når jeg bruker HDMI-kabelen. Det kommer ingen lyd via denne, men hvis jeg plugger øretelefonene rett i boksens audio utgang så får jeg lyd. 2. Bildet er ca. 2 cm. for lite rundt hele. Dvs. bildet vises helt greit, men det er en sørgerand på 2 cm. rundt hele bildet. Litt trist med tanke på at jeg da mister noen tommer, samt at jeg lurer på om det er sunt for selve tv'en. Jeg kan noe linux, men mest serverrelatert, og ikke så mye multimedia. Derfor; vil alt bli bra bare jeg får tak i et noe bedre skjermkort (typisk Nvidia), eller finnes det håp med det eksisterende oppsettet? Mvh Poignard Lenke til kommentar
poignard Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Hei igjen Etter å trålet nettet rundt etter mulige løsninger valgte jeg det enkleste. Følgende hovedkort er bestilt fra Komplett: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, så nå burde tingene fungere ... I verste fall får jeg bytte til Ubuntu hvis det er det som skal til Poignard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå