Joker8 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hello, hadde forbikjøring i dag, og trodde jeg bare hadde langkjøring igjenn før førerprøven. men fikk beskjed om at jeg måtte ha 3 timers kjøring til (noe læreren kalte inn og ut kjøring), hva går dette ut på, og er det flere som har vært igjennom dette ?. Trodde trinn 4 besto i følgende; * Sikkerhetskurs på bane (glattkjøring) * Sikkerhetskurs på vei (langkjøring) * Forbikjøring/risiko teori * oppsumering/ teori. har aldri hørt at man må ha 3 timer med inn og ut kjøring noen som kan bekrefte at dette stemmer ? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Inn og ut kjøring sier vel seg selv? Neida, er vel der du skal kjøre inn i en liten parkeringsplass, og så skal du snu, og ut igjen, og inn igjen, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 WTF ? og dette skal man gjøre i tre timer, tviler litt på den du Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Wild wild guess Inn og ut kjøring, vell, øve på utkjørsler, og å kjøre inn igjen tilbake til veien, om det er forkjørsvei? Nei, jeg har rett og slett ikke peiling =P er vel noen andre som får svare.. Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 hehe synes dette hørtes merkelig ut, dette var jeg jo igjennom på trinn 2 og 3. men mulig du har rett ; ). noen andre som har en formenig om dette ? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Har du allerede vært igjennom det så er det sikkert ikke det nei, finner ikke noe relevant om man googler "Inn og ut kjøring" heller :!: Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det du snakker om er nok risikokjøring. Noen trafikkskoler kaller det inn og ut på forkjørsvei. Det er obligatorisk, så alle må ha det. Det består for det meste av å kjøre ut på trafikerte veier. Kjøre ut av kryss med dårlig sikt etc... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Yess, var det jeg tippet på andre gangen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Det er jo sånt de presser inn i vanlige kjøretimer... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Joker8: Ja dette er en del av det obligatoriske sikkerhetskurset på veg. Dette kurset består av totalt 8 timer kjøring og 5 timer teori. De fleste skoler velger å gjennomføre sikkerhetskurset som følger: 2 timer innledende teori 2 timer forbikjøring 3 timer landevegskjøring med kjøring inn/ut av forkjørsveg (dette er delen du refererer til) 4 timer planlegging og kjøring i variert miljø (populært kalt langkjøring). Her skal en time brukes til planlegging og de resterende tre til kjøring. 2 timer oppsummerende teori Det er med andre ord to langkjøringer i dagens trafikkopplæring. Den ene av disse legger hovedvekt på planlegging av en lengre tur i variert miljø, den andre fokuserer mer på sikkerhet rundt inn/utkjøring av forkjørsveg. Lenke til kommentar
Joker8 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Alright, da ble ting litt klarere Takker for bra utfyllende svar Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå