Gå til innhold

HALLO, Trenger hjelp av noen som kan litt mellom 2 skjermkort


slarsen88

Anbefalte innlegg

Heisann, står og skal kjøpe en pc.. 5000 kr forskjell i pris på pcene

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353920

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363907

og eneste jeg se forskjell på er skjermkortet den ene har

ATI Mobility Radeon HD 3650

mot at den andre har en

nVidia Geforce 9650M GS

 

noen som kan si meg hva som er grunnen til at 5000kr skiller forskjell.. vil jeg eventuelt ha noe problem med å kjøre full hd filmer, høre på musikk.. spelle poker.. sitte på nett og chatte osv på engang på den billigste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, står og skal kjøpe en pc.. 5000 kr forskjell i pris på pcene

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353920

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363907

og eneste jeg se forskjell på er skjermkortet den ene har

ATI Mobility Radeon HD 3650

mot at den andre har en

nVidia Geforce 9650M GS

 

noen som kan si meg hva som er grunnen til at 5000kr skiller forskjell.. vil jeg eventuelt ha noe problem med å kjøre full hd filmer, høre på musikk.. spelle poker.. sitte på nett og chatte osv på engang på den billigste?

 

 

Begge to er SYKT kraftige maskiner, men den første er deffinitivt best.

Her er grunnene: Den første har 2,5Ghz CPU (stor forskjell på den andre som bare har 2). Den har også 4 Gb ram som er det maksimale man kan ha på et 32 bit system. Skjermkortet yter også bedre på den første pga annet chipset (du behøver ikke sette deg inn i alt vi snakker om).

 

 

Ellers er det jo betydelig større HDD på den første. Noe som jeg kan lese ut i fra ditt bruk er nødvendig, 250Gb blir litt lite. OG så er det et nogenlunde godt nettverkskort.

 

Ser jo bra ut der, men se på andre steder enn på komplet.

 

 

Oppsummering: DEN FØRSTE ER MYE BEDRE!!!

 

SORRY: Ble litt feil der, den første har bedre skjermkort. Med den maskinen der (til 15K) er det ikke noe spørsmål om hva slags spill du kan kjøre

 

PS: Lykke til med å finne veske/sekk til en 18"

Endret av NorkaBorka
Lenke til kommentar

hehe, har a et par eksterne disker så har lagringsplass.. jeg gamer ikke så mye heller, men utifra bruket mitt.. jeg ser mye film og serier i hd.. og jeg vil kunne gjøre endel annet uten at det skal lagge osv, det er det værste jeg vet så da slår jeg heller te med den kraftigste

Lenke til kommentar
hehe, har a et par eksterne disker så har lagringsplass.. jeg gamer ikke så mye heller, men utifra bruket mitt.. jeg ser mye film og serier i hd.. og jeg vil kunne gjøre endel annet uten at det skal lagge osv, det er det værste jeg vet så da slår jeg heller te med den kraftigste

 

 

Med en sånn maskin trenger du IKKE IKKE IKKE IKKE IKKE IKKE være redd for at NOE skal lagge

Lenke til kommentar

Den dyreste av de to har også mye bedre oppløsning på skjermen, noe som er kjekt.

 

Uansett, den billigste vil være mer enn nok til å gjøre alt du nevnte, og enda mer. Bortsett fra fullHD filmer, siden skjermen ikke har høy nok oppløsning til 1920x1080. Det blir derimot ikke noe problem å koble den til en FullHD TV og få 1080p på den.

 

Den billigste har også ATI kort, som kan være en fordel ved avspilling av HD filmer, da ATIs kort er bedre enn nVidias på å aksellerere videodekoding. Men for all del, begge greier nok å spille av 1080p uten å svette.

Endret av Mirage-ness
Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

 

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Kan legge til at Nvidia er i vinden akkurat nå med masse rykter om grafikkbrikke feil spesielt på bærbare.

Noe sies å være relatert til en enkel batch mens andre sies at det gjelder en fundamental design feil i selve mikrobrikken som brukes.

Uansett årsak så vil jeg anbefale trådstarter i tilfelle disse rykter er sanne om han kjøper maskinen med Nvidia kortet så er det å ha alle kvitteringer og diverse annet holdt trygt på lager i tilfelle det skulle vise seg å slå til, så står du ikke med tomme hender i allefall.

Lenke til kommentar
Kan legge til at Nvidia er i vinden akkurat nå med masse rykter om grafikkbrikke feil spesielt på bærbare.

Noe sies å være relatert til en enkel batch mens andre sies at det gjelder en fundamental design feil i selve mikrobrikken som brukes.

Uansett årsak så vil jeg anbefale trådstarter i tilfelle disse rykter er sanne om han kjøper maskinen med Nvidia kortet så er det å ha alle kvitteringer og diverse annet holdt trygt på lager i tilfelle det skulle vise seg å slå til, så står du ikke med tomme hender i allefall.

det gjelder heldigvis ikke 9 serien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...