Gå til innhold

Høyttaler/forsterker til digitalt trommesett - aktiv PA?

Slurt-is

Anbefalte innlegg

Trommespilleren i bandet vårt har tenkt å kjøpe et digitalt trommesett, men vi har tenkt en del på hva som skal til for å få god trommelyd. Jeg tenkte da automatisk på å bruke en aktiv PA høyttaler, vil ikke den gjengi best mulig trommelyd?

Isåfall trenger vi hjelp til å finne en PA høyttaler.

Hva med f.eks. denne, og hvor bra spiller den egentlig? Den er jo vanvittig billig!

Og grunnen til at vi vil gå for digitalt trommesett:

* Kan bruke headset = øve når som helst på døgnet

* Man kan justere volumet (i et lite rom overdøver trommene lett)

* Bedre innspillingsmuligheter (Midi, og audio out gjør at vi slipper å kjøpe en haug med mikrofoner)

* Mer portabelt

Takker for svar :)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil først og fremst foreslå at dere kjøper 2 høytalere, slik at dere får stereo. Digitale trommer med monolyd låter meget dødt og kjedelig, du får raskt en mye bedre lydopplevelse ved stereo. Så....gå heller for 2 rimelige høytalere, enn 1 dyr en.

Jeg har personlig ingen erfaring med hvilke PA-høytalere som er av god kvalitet, men skal man lytte til ryktene, så er nok ikke Behringer veien å gå. Jeg ville aldri gått for Behringer, uten at noen med peiling skulle anbefalt det.....vi får se da, om noen her på forumet har noen uttalelser om dem. Når det skal sies da, så synes jeg 1000 spenn for en høytaler med 15 tommers basselement virker noe mystisk:P

Lenke til kommentar

Behringer lager ting som er helt OK, og ting som ikke er så bra. De du linker til, er noe av det billigste jeg har sett. Eneste måten å finne ut hvordan de låter, er jo å prøve. Vær klar over at de er passive. Den "ultarlineære" forsterkeren Behringer selger til to lapper er det veldig bra lyd i, men vær klar over at "wattene" er ganske slappe. Den spiller ikke veldig høyt.

Jeg har en del Behringer- produkter, og totalt sett er jeg veldig fornøyd i forhold til pris, lyd og kvalitet. Det betyr ikke at alt er like bra, har for eksempel testet en del bassforsterkere jeg ikke var videre fornøyd med. Jeg vet at høyttalerkassene deres med aluminiumskoner har en feilprosent på oppunder 100, pappelementer er noe helt annet. Det samme gjelder en serie hodetelefoner, der plasten knekker i bøylen første gang man tar dem på.

Det er nok slik at utstyr som skal ut på veien og MÅ virke til enhver tid koster litt mer enn det man som regel betaler for Behringer- produktene.

Skal man i utgangspunktet ha det hjemme, og ta det med ut en gang i blant, har jeg ikke noen problemer med å anbefale merket. Som med alt annet, er det viktig å prøve først, og ikke stole blindt på hva andre mener.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...