Gå til innhold

Hvordan få liv i min PS2 igjen?


zeltex

Anbefalte innlegg

Hei. For to uker siden var jeg hjemme hos mor og far og spillte litt Buzz med lille søster og bror. Forrige uke var det lynnedslag hvor tuneren på TV'en døde. Jeg tok med meg PS2 hjem på søndag og nå får jeg ikke startet den. Kan den ha blitt tatt av lynet?

 

Hvordan kan jeg sjekke hva som er feil?

 

Er det noe jeg har glemt når det gjelder å skru på maskinen? (strøm i, holde power on knapp inne i to sekunder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. For to uker siden var jeg hjemme hos mor og far og spillte litt Buzz med lille søster og bror. Forrige uke var det lynnedslag hvor tuneren på TV'en døde. Jeg tok med meg PS2 hjem på søndag og nå får jeg ikke startet den. Kan den ha blitt tatt av lynet?

 

Hvordan kan jeg sjekke hva som er feil?

 

Er det noe jeg har glemt når det gjelder å skru på maskinen? (strøm i, holde power on knapp inne i to sekunder)

 

Noen ps2 har en strømbryter bak som skal skrus på. Men er tv'en tatt så kan strømforsyningningen din kortsluttet. Har du hatt den i under 3 år kan du antagelig ta med til kjøpssted og bytte den ;) dette er en garanti sak :)

Lenke til kommentar
Det er snakk om den tynne, nye, versjonen. Jeg kan ikke si det sikkert at den er tatt av lynet, vet bare at jeg ikke får skrudd den på. Men det er mulig at den var koblet til da det var et lynnedslag i nabolaget.

 

Da vil jeg anbefale deg å prøve med en annen strømforsyning først. Siden denne er løs så kan du ha flaks at det er bare denne som har røket.

Lenke til kommentar

Ikke en garanti sak?? garanti går ut på at hvis varen er feilprodusert eller noe som ikke kan forhindres skjer. Altså ett lyn nedslag. Personlig har jeg fått garanti på min strømforsyning på data som gikk pga strømmforsyning. Tro meg, du kan spørre de og da taper du ingenting på det. Og sier de du ikke får det på garanti så hadde du uflaks. Alle konsoler har du 1-3 års garanti.

Lenke til kommentar
Ikke en garanti sak?? garanti går ut på at hvis varen er feilprodusert eller noe som ikke kan forhindres skjer. Altså ett lyn nedslag. Personlig har jeg fått garanti på min strømforsyning på data som gikk pga strømmforsyning. Tro meg, du kan spørre de og da taper du ingenting på det. Og sier de du ikke får det på garanti så hadde du uflaks. Alle konsoler har du 1-3 års garanti.

 

Hvis du leverer inn en ting og de kan bevise at den er defekt pga lynnedlsag får du IKKE dekket dette på garanti. Garanti dekker feil eller mangel på et produkt under normal bruk, det vil ikke si overspenning. Jeg jobber som reparatør i hvitevarebransjen så jeg vet. Det du kan berge deg på er å levere den inn til rep og si at den plutselig ikke virket lengre, men husk å ikke nevn at det har vært lynnedslag. Si gjerne at den virket helt fint inntil en uke siden (noe som er en tid etter at det har vært lyn i området). Ikke alle som sjekker så nøye hva som har røket.

Endret av JarlDR
Lenke til kommentar
Hei. For to uker siden var jeg hjemme hos mor og far og spillte litt Buzz med lille søster og bror. Forrige uke var det lynnedslag hvor tuneren på TV'en døde. Jeg tok med meg PS2 hjem på søndag og nå får jeg ikke startet den. Kan den ha blitt tatt av lynet?

 

Hvordan kan jeg sjekke hva som er feil?

 

Er det noe jeg har glemt når det gjelder å skru på maskinen? (strøm i, holde power on knapp inne i to sekunder)

 

Noen ps2 har en strømbryter bak som skal skrus på. Men er tv'en tatt så kan strømforsyningningen din kortsluttet. Har du hatt den i under 3 år kan du antagelig ta med til kjøpssted og bytte den ;) dette er en garanti sak :)

 

Dette er, har aldri vært, og kommer aldri til å bli en garantisak. Lyn dekkes ikke av garanti!

Lenke til kommentar

Skjedde noe lingnende med min PS2... ved et lynnedslag sluttet nettverksadapteret å virke.

Jeg skrudde liksågodt opp ps2'en og målte de små sikringene som står inni. Viste seg at det var en av de som var gått. Er ikke så alt for godt med lodding og slik så dro på et el-verksted hvor de byttet sikring for meg for en 50 lapp.

 

Så dersom du har litt teknisk innsikt er det verdt å sjekke ut. Er masse sikringer inne på "hovedkortet" i maskinen. Er nok en fordel om du får tak i et kart over innmaten slik at du vet hvor sikringene sitter og hva de hører til.

 

Når det gjelder muligheten til å bytte den så har du nok ingen rett til det så lenge den har blitt tatt av lynet. Hverken reklamasjon eller garanti dekker slike skader. Det må i såfall gå på innboforsikring evt. ekstraforsikring som elkjøp selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...