cRave Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vi har en Dodge Ram 1987mod russebil, og lurer på om vi kan bygge bord mellom setene uten at det er ulovlig og må få det godkjent. Setene står mot hverandre, så det hadde vert praktisk med bord mellom.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Mulig det greieste er å høre med biltilsynet der dere holder til, men kan jo hende noen her har gjort lignende og kan hjelpe dere litt Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vanskelig å komme seg ut av en kollidert bil om det er et bord i veien, gitt... Det er nok sånne ting dere burde tenke på, i og med at det er slikt BT kan se problemer i. Lenke til kommentar
cRave Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Skal høre med Biltilsynet.. Takk for svar Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hot tip: om dere lager et bord som kan monteres og demonteres / klappes opp og ned, slik at det kan fjernes og sikres når dere kjører, så vil dere få det vesentlige lettere hos BT. Det var iallefall slik i 07, da jeg var russ. Mange biler som hadde bord i forskjellige former der. I en Dodge Ram er det også god plass, så det burde være mulig å få til en løsning alle parter er fornøyd med. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg var russ i år, og Biltilsynet så ikke noe på dette. De så heller ikke så mye på festing av musikkanlegg, noe som er mye viktigere. Muligens så er ikke Biltilsynet der dere holder til så slappe. Men sørger dere for å feste bordet godt nok, så byr det nok ikke på noen problemer. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 En ting er jo at det ikke må være festet sånn at det er i fare for å kveste noen i en eventuell kollisjon som nevnt tidligere her En klapp opp og ned-løsning hadde nok gjort susen trur jeg Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 En klapp opp og ned-løsning hadde nok gjort susen trur jeg En slik løsning vil være en dårlig løsning under kjøring. Og tro meg, dere kommer til å savne bordet om dere fjerner det når dere kjører. Så det beste er nok og bare sørge for å få festa det skikkelig! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 En slik løsning vil være en dårlig løsning under kjøring. Og tro meg, dere kommer til å savne bordet om dere fjerner det når dere kjører. Så det beste er nok og bare sørge for å få festa det skikkelig! Men hvis det blokkerer fluktveien er man jo like langt. En ting er at det faktisk er tryggere, ikke bare greiere mtp. godkjenning. Tenk dere et bort som er fastmontert midt i en sofagruppe baki bilen. Et bord som er så stort at man har knærne under kanten når man sitter. Tenk dere hva som skjer om man skulle kollidere og 5 russ skal ut av bilen. Det tar litt tid... Enda verre om man taker, eller havner på sida. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Fest bordet med gjennomgående bolter, med store skiver og muttere under. Gjør susen i en evt. kollisjon, og bt bil tilfreds på russekontroll Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Så var det dette med fluktveier da.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Så var det dette med fluktveier da.. Rundt bordet? Kan ikke helt se at det skal by på noen problemer.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hvis bilen blir så sammentrykt at folk sitter klemt i mellom bordet og stolen, i værste fall at folk kan bli kvestet om kollisjonen er kraftig nok.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Ikke nødvendisvis at de blir klemt fast, men når man ligger opp ned / på sia med beina under et bord er det ikke så frakt lett å komme seg ut av bilen trur jeg. Et bord er uansett i veien på en eller annen måte, det gjelder bare å begrense det mest mulig! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hvis bilen blir så sammentrykt at folk sitter klemt i mellom bordet og stolen, i værste fall at folk kan bli kvestet om kollisjonen er kraftig nok.. Hvis en van på denne størrelsen blir sammentrykt der hvor bordet er tenkt plassert, har man neppe noe håp om å overleve uansett.. Dessuten trenger man ikke å lage bordet så kjempestort da. Ingen av de russebilene jeg har vært innom har hatt så stort bord at det kom i veien for noe. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Så var det dette med fluktveier da.. Da må man kompensere med nødhammer(e). Det var det eneste vi fikk mangel på. (Russ07, kan selvfølgelig ha endret regler til nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå