Gå til innhold

Kommer til feil adresse viss jeg har store bokstaver i adressen ?


Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har merket at viss jeg skriver f.eks www.FrEEwebs.com/TAMsWeIgh2life istede for /www.freewebs.com/tamsweigh2life/ så kommer jeg også til feil adresse. Har prøvd et par nettlesere nå og skjer akkurat det samme på alle. Hvorfor skjer dette på noen nettsider og ikke andre ?? Trodde store og små bokstaver var akkurat det samme på nettet jeg ??

 

 

 

Edit: Sånn, har redigert bort Google nå :p

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At du ikkje kjem fram til Google når du skriv Goggle forstår eg godt. :p

 

Eg kjem inn på freewebssida så lenge førstebokstaven i adressa (t) er liten. Skriv eg stor T kjem eg ikkje inn. På Google kjem eg inn uansett kva eg skriv.

 

Dum feil av meg, beklager :p Men er ikke det litt rart av Freewebs siden det er en mye brukt tjeneste ?

Lenke til kommentar

domenenavn er ikke "case sensitive", men kataloger på serveren kan være dersom den ikke kjører MS IIS eller noe.

 

Dvs: wWw.PapPtallErKen.org og www.papptallerken.org vil alltid være det samme, men

www.utedo/Bilder og www.utedo.no/bilder trenger ikke gi deg samme resultat, avhengig av om serveren kjører et OS som ser forskjell på store og små bokstaver.

Endret av Mirage-ness
Lenke til kommentar
domenenavn er ikke "case sensitive", men kan kataloger på serveren være dersom den ikke kjører Windows IIS eller noe.

 

Dvs: wWw.PapPtallErKen.org og www.papptallerken.org vil alltid være det samme, men

www.utedo/Bilder og www.utedo.no/bilder trenger ikke gi deg samme resultat, avhengig av om serveren kjører et OS som ser forskjell på store og små bokstaver.

 

Ok :)

 

Viss jeg skriver f.eks http://www.hardware.no/Artikler/vant_du_la...ver/55016?pid=0 istede for http://www.hardware.no/Artikler/vant_du_la...ver/55016?pid=0 så kommer jeg heller ikke innpå siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...