Gå til innhold

Asus A7V880 hovedkort restarting av windows XP

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått problemer med dette Asus HK, windows begynte først å restarte av seg selv, i tide og utide. Jeg Ghosta maskinen fra et ferskt image, men med samme feil. Systemet har fungert feilfritt i nesten 3 år nå...

Litt om maskinen: A7V880, AMD Athlon XP 2400+ 2GHz 266Mhz, 1GB Veritech PC3200Ram 400MHz. Seasonic SS380GB. BIOS v1009. Windows XP SP2.

Etter ca 30min tids test med memtest86+ så ble det rapportert flere feil på minne. Bytta ut med en annen Kingston 512 MB ram 266Mhz, men med samme feilmelding.

Om jeg i BIOS velger "Load Setup Defaults" fungere maskinen helt fint uten feilmelding fra memtest ved testing i over 24t. Da går CPU'en på 1.5GHz.... Om jeg justerer CPU frekvens til 133 og multipleier til 15 og FSB til 266, så blir det flust med feilmeldinger i memtest :hmm:

Tenker da at det må være HK'et som feiler, men siden det fungere på default, kan det alikevell være rammen??

Noen formeninger om dette, mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er jo hvordan har dette oppstått, og om jeg skal reklamere :devil:

Kanskje er dette en kjent feil som gjør det enkelt å reklamere uten protest (før max 5 år). I motsatt fall, hvis feilen er kjent pga. jordingsfeil/strømtopp/brukerfeil eller f.eks. hvis kortet har vært overklokket - da kan det bli problem med slikt.

Det beste er å bruke butikken der det var kjøpt, og vise til faktura, men det er også mulig å reklamere direkte via produsenten uten slik dokumentasjon. Har en kjøpt et brukt kort, da er ikke saken like god og usikkert om Asus går med på det.

Uansett, du vil nok ikke få samme kortet tilbake ved godkjent RMa. Dvs. at et image er ubrukelig på en evt. erstatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...