Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nybegynner landeveis sykkel

Lasse86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har planer om å kjøpe meg en landeveissykkel nå og jeg vil gjerne ha noen råd om hva jeg burde se etter.

Jeg tenkte å bruke ca 6000-, på en sykkel.

Hvilken størrelse skal jeg se på når jeg er 182?

Jeg har funnet 2 sykkeler jeg vurderer. Hvilken anbefaler dere?

Jamis Ventura Elite

http://www.jamisbikes.com/usa/bikes/07_bik...nturaelite.html (kr ca 4000)

eller

JAMIS XENITH COMP

http://www.jamisbikes.com/usa/bikes/07_bik...nithcompsl.html

kr.8000 Litt over min pris, men kan vurderes vis jeg får sterke anbefalinger;)

Mvh Lasse

Jamis Xenith Comp selges som 08-modell hos Antonsport. Husk at å importere sykkel fra USA kan være svindyrt.

Og i tillegg, så ville jeg brukt minimum 8000 på en landeveissykkel. Bedre å prøve en sykkel, om mulig låne en annens racer, for så å finne ut om det er noe for deg eller ikke, og deretter kjøpe en som koster minst 8000, gjerne litt mer. Da får du en knallbra sykkel med utstyr som er "ekte", og ikke halvveis.

Mtp. rammestørrelse, så ville jeg først og fremst prøvd sykkelen i en butikk, ingen er så gjennomsnittelige at det finnes en fasit. Om du vite det, så kommer sannsynligvis du til å ende opp med en på 56cm.

I tillegg: Xenith Comp '08 kan anbefales på det sterkeste, og hadde vært salgbar selv om den kostet 15000 kr.

Lenke til kommentar

som simenhjort her sier ville jeg aldri brukt under 8000 på en landeveissykkel hvis du har tenkt å sykkle en del aktivt, pluss de veier gjerne bly og har dårligegirsystemer, da ville jeg heller investert i en dyrere sykkel du kommer til å ha lengre, jeg kjøpte for en måned sia min første landeveisykkel og brukte kanskje litt mer en nødvendig, men fikk en Giant TCR aero ramme(alu ramme på 1,2kg) carbomania carbonhjulsett, Ultegra giroppsett og ritchey composite styre som endte på 7,7 kg. den kosta meg 20lapper men angrer ikke for det er en nydelig sykkel å sykkle på og kommer nok til å ha den en stund framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...