Gå til innhold

Første gameplay fra Operation Flashpoint 2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Er litt enig i posten over, ArmA er jævlig tungvint, og egentlig ganske kjedelig. Det kan gjøres realistisk OG gøy. BF2 mod'en Project Reality er et godt eksempel på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri forstått hypen rundt Operation Flashpoint og Armed Assault. Det virker som om de har fått for seg at realistisk er det samme som tungvint og kjedelig. Det lille vi så av OPF2 i denne videoen så dog halvveis lovende ut, i det minste virker det som de har skiftet til et mer standard FPS viewpoint enn det tullet som var i OPF og ArmA.

 

 

Nå er vel ikke akkurat det å skli over bakken som på en luftpute og ha geværet tapet til kjaken særlig realistisk da.

Lenke til kommentar

Det vil jeg ikke akkurat påstå at det er i OPF eller ArmA heller, med mindre det er en simulator på hvordan det er å være full i en kampsituasjon. Men soldat-simuleringen er ihvertfall bedre enn simuleringen av helikopere og fly, for de er omtrent like realistiske i ArmA som i BF2. Realisme er ikke negativt, på ingen måte, men så lenge det går på bekostning av flyt i gameplayet slik det gjør i ArmA og OFP så syns jeg det er veldig negativt.

Lenke til kommentar
Det vil jeg ikke akkurat påstå at det er i OPF eller ArmA heller, med mindre det er en simulator på hvordan det er å være full i en kampsituasjon. Men soldat-simuleringen er ihvertfall bedre enn simuleringen av helikopere og fly, for de er omtrent like realistiske i ArmA som i BF2. Realisme er ikke negativt, på ingen måte, men så lenge det går på bekostning av flyt i gameplayet slik det gjør i ArmA og OFP så syns jeg det er veldig negativt.

:!:

Er vel uenig i samtlige bokstaver i dette innlegget faktisk!

Håper for all del jeg har misforstått her, men du sier altså at OFP og ArmA ikke er særlig realistisk, og at BF2 er omentrent like realistisk som de 2 nevnt over? :!:

 

Alle har selvfølgelig hver sin smak, og det er jo ikke et ukjent fenomen at de som sitter å spiller BF, CS, o.l ikke er særlig imponert av spill som f.eks ArmA... :roll:

Lenke til kommentar
Det vil jeg ikke akkurat påstå at det er i OPF eller ArmA heller, med mindre det er en simulator på hvordan det er å være full i en kampsituasjon. Men soldat-simuleringen er ihvertfall bedre enn simuleringen av helikopere og fly, for de er omtrent like realistiske i ArmA som i BF2. Realisme er ikke negativt, på ingen måte, men så lenge det går på bekostning av flyt i gameplayet slik det gjør i ArmA og OFP så syns jeg det er veldig negativt.

:!:

Er vel uenig i samtlige bokstaver i dette innlegget faktisk!

Håper for all del jeg har misforstått her, men du sier altså at OFP og ArmA ikke er særlig realistisk, og at BF2 er omentrent like realistisk som de 2 nevnt over?

Når det gjelder fly og helikoptere så er ArmA og OFP akkurat like realistiske som BF2 ja.

 

Når det gjelder generell spillbarhet så er den rett og slett bare dårlig...

Endret av Agg
Lenke til kommentar

Spesialiserte simulatorer som Lock-on er mer realistisk enn jagerflyene er I Arma, men kan du I lock-on bli skutt ned, skyte deg ut av flyet og måtte gjemme deg i skogen for fiendlige AI som leter etter deg? Og finne en vei tilbake i fiendlig teritorium?

 

Poenget med ofp osv er at det er en "jack of all trades", en som gjør alt noenlunde ok. Nei, alt er ikke perfekt, men ingen andre spill har en slik kombinasjon av allsidighet, realisme og frihet som disse spillene har.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Litt enig med Sparks altså...

Synes grafikken ser drit bra ut, men jeg kommer ikke til å spille det hvis jeg ikkefaller for hele konseptet.

Jeg er en OFP / ArmA mann og kommer mest sannsynlig til å skaffe meg ArmA2 istedet for OFP2. Det har noe med at jeg har falt for de tingene som BIS har laget. Om Codemasters lager det helt likt, tror jeg det bare blir søksmål og fa**skap. Derfor blir nok ikke OFP2 lik OFP på så mange måter, samt at de som hadde tankene i OFP har gått og laget ArmA.

Det er nytt "friskt" blod som står bak OFP2 og derav kommer de til å lage ting på sin måte og ikke BIS sin.

 

Som noen snakker om, det blir kanskje mye bedre spillbarhet i OFP2 enn ArmA2, men det er jo ikke det samme som a man faller for spillet slik at man spiller det i flere år...

 

Jeg liker alle mulighetene som OFP / ArmA gir meg, om OFP2 gir meg like mange eller flere muligheter,så er det klart at da blir det spillbarheten og grafikken som sikkert avgjør litt hva man ender opp med. Men for min del skal det litt til å toppe ArmA.

 

Sier ikke at det ikke er noen feil eller mangler i ArmA. Men jeg er ikke helt sikker på om OFP2 heller vil være feilfri.

 

Dette skal uansett bli spennende å sjekke ut. Selv om det sikkertkommer til å kreve en masse av lommeboka.. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...