Autokrator Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72154 Ja, da var det på tide å bytte ut alt av PC-utstyr. Tenkte jeg skulle bruke Netshop's PC Montering. Har ikke peiling på dette, så håper å få noen kommentarer på komponentene jeg har satt opp. Det jeg er mest usikker på er hvilke hovedkort jeg bør ha, har egentlig bare valgt et på måfå nå, lurer også på om jeg burde ha noe mer kjøling. (Er du nødt til å sette viftehastigheten på en fast prosent på 4870? Eller kan det brukes som det kommer fra fabrikken om du setter på noe ekstra kjølesystem?) Er det noe som mangler, så vær så snill å si fra. På forhånd takk. Edit: Tar det del for del. Hovedkort: Vet ikke. Har hørt at X48 var det man måtte kjøpe. Kan kanskje spare penger her, men vil i alle fall ha kvalitet med mulighet for crossfire. Skjermkort: 4870 eller 4870x2. Har lest at de er varme og at viftene som følger med ikke fungerer helt, men de anbefales da. RAM: Får vel satse på DDR2 for nå? Skal ha 4 GB. Noen bedre forslag enn det som er i handlevogna nå? CPU: 4 kjernene er vel en del dyrere, uten å være bedre i spill. Harddisk: Skal ha minst 2 disker. Skal ha 1 Samsung Spinpoint F1 1 TB. Burde jeg kjøpe noe raskere som Windows kan ligge på? Kabinett: Ser da relativt kult ut. Skal ha noe med egne bærehåndtag. Strømforsyning: Fullt av anbefalinger, regner med at den skal holde. Diverse: Kom på noe jeg mangler. Nettverkskort for trådløst internett. Ellers så er det om det trengs noe kjøling da. Handlevogna igjen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72154 Endret 20. august 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72154 Ja, da var det på tide å bytte ut alt av PC-utstyr. Tenkte jeg skulle bruke Netshop's PC Montering. Har ikke peiling på dette, så håper å få noen kommentarer på komponentene jeg har satt opp. Det jeg er mest usikker på er hvilke hovedkort jeg bør ha, har egentlig bare valgt et på måfå nå, lurer også på om jeg burde ha noe mer kjøling. (Er du nødt til å sette viftehastigheten på en fast prosent på 4870? Eller kan det brukes som det kommer fra fabrikken om du setter på noe ekstra kjølesystem?) Er det noe som mangler, så vær så snill å si fra. På forhånd takk. når du alt bruke så mye på en pc så kan du like greit kjøpe 4870x2 og kjøpe G15 tastatur, ka med cpu kjøler? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Synes prisen er litt drøy. Du får maskin med tilsvarende ytelse til 7495 kr ferdig montert. Lenke Edit: + evt skjerm, men kan også kjøpes med 34" for 10 000 Evt konfigurere den litt om det er noe du bare må ha. Endret 20. august 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 (endret) når du alt bruke så mye på en pc så kan du like greit kjøpe 4870x2 og kjøpe G15 tastatur, ka med cpu kjøler? Flere makrotaster på G11, om de ikke har inne den gamle G15 versjonen da. Og trenger ikke egentlig skjermen på G15. Når det gjelder 4870x2 så har jeg tenkt på det, men føler at jeg nærmer meg hvor mye jeg faktisk vil bruke. (PC-en blir litt dyrere pga. at jeg må kjøpe tilbehør også, som du ser.) Også blir det vel fort noen komplikasjoner med det siden det er så godt som to skjermkort? Skal det bli aktuelt må nok noe ofres, men vet ikke hva. Edit: CPU kjøler? Trengs dette da, trodde det var skjermkortet som var det største problemet? Med som sagt, jeg har ikke peiling på dette. Endret 20. august 2008 av Autokrator Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Synes prisen er litt drøy. Du får maskin med tilsvarende ytelse til 7495 kr ferdig montert. Lenke Edit: + evt skjerm, men kan også kjøpes med 34" for 10 000 Evt konfigurere den litt om det er noe du bare må ha. Mulig, men når jeg begynner å konfigurere både her og på Komplett blir det fort like dyrt synes jeg. + veldig begrenset utvalg da. Kan kanskje oppdatere førsteposten og ta for meg del for del. Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Har oppdatert førsteposten. Kom også til å tenke på noe, kan en ferdig satt sammen PC i det hele tatt sendes i posten? Er ikke dette ganske risky? Lenke til kommentar
Autokrator Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Ikke akkurat overveldende respons her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå