Dernel Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ja som emnetittelen sier så vet jeg om to stykker som har blitt anmeldt. Den ene for å kjøre på veien UTEN førerkort med moped, enda han er ikke 16 år en gang. Den andre er anmeldt for å kjøre med trimmet moped. Hva er straffen for dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Boten er 4200. Du får muligens ett brev og må inn til biltilsynet innen 3 uker. kjente en som fikk skrudd av skiltene og måtte levere til biltilsynet der de fjernet trimmen. Når du kjører uten lappen får du muligens utsettelse på bil/scooter lappen og må betale bot. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvordan klarer man å bli stopped på en moped? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Biltilsynet skrur ikke en eneste skrue, så det må du få gjort en annen plass/selv, og vise den på biltilsynet Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Skrur de ikke opp en dritt? Så det betyr at man kan lage en hjemmelaget plombe på eksosrøret med en sveisemasse, og etterpå ta den bort med dremel? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Skrur de ikke opp en dritt? Så det betyr at man kan lage en hjemmelaget plombe på eksosrøret med en sveisemasse, og etterpå ta den bort med dremel? Korrekt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Oppdager biltilsynet det dersom man har en politiknapp? Sålenge den er påslått, er mopeden lov å bruke? Er det sant at den over tid skader motoren, og derfor ikke skal brukes til vanlig? Endret 21. august 2008 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Hva pokker er en "politiknapp"? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Du skrur den på så kutter den tenningen på mopeden sånn at den såvidt klarer 45, men er ganske åpenbart siden mopeden vil ettertenne som fy. Mannen med ljåen: Nei, det er fortsatt ulovlig, og ja, det sies at det skader mopeden å bruke det over tid. Selvfølgelig vil biltilsynet merke det, som sagt; man hører det med en gang om man har litt peiling. Endret 24. august 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Med mindre de ikke skrev under på noe skal de ikke skje noe? Skjedde kamerat av broren min en gang, 90 i 40' sone.. Politiet stoppet han, spurte om opplysninger o.l, Men ingenting skjedde, borsett fra at politiet kjeftet på bror min.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 En politi knapp er : " Her stiller du inn max turtall på kjøretøyet ditt. Med en enkel bryter kan du selv bestemme hvor fort kjøretøyet ditt skal gå. Har du en trimmet moped som gjør for eksempel 80km/t kan du bare vippe over bryteren og da gjør den 50 km/t." KJAPT GOOGLE SØK Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg begynner vist å bli gammel.... Var ikke no` sånt da jeg hadde en Skruzuki. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det var det sikkert, bare at du ikke visste om det da heller Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det var det sikkert, bare at du ikke visste om det da heller Mulig det, men det vi i min omgangskrets gjorde, var å kutte større åpning i "dreiventilen". Og det var ikke noe vi kunne "resette" med noe bryter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå