Gå til innhold

BK: Pop art bilde laget i Photoshop:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg døde litt inni meg nå...

Tja... Har ikke mye peiling på pop art, men dette er nok ikke det aller beste jeg har sett.

Som du sier, dårlig fargelegging rundt kantene, og et fargevalg som slettes ikke funket for meg.

Synes heller ikke øynene fungerte. Men meg om meg, du skal ha for at du hiver deg ut i photoshop. Tviler på om jeg kunne fiksa noe bedre første gang =)

K

Lenke til kommentar

BTW: de mørke områdene skal være slik. kanskje litt svakere, men har eg ikke hatt de mørke fargene så hadde man ikke sett ansiktetsformene. altså, det er det mørke som skal framheve ansiktet. uten det mørke så kunne eg ikke tegnet ansiktet. leppen forsvinn og nesen forsvinn hvis eg tone ned det mørke for mye.

skal prøve å få det bedre justere litt på fargene å se om eg får det bedre til og fikse strekene. må vente på ny datamus først. skal slenge opp et nytt bilde da.

Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke det er veldig vellykket, men er det noen av dere som har kommentert bildet som vet hva kane forsøker på? Det virker ikke slik.

Å etterligne Andrew Warhola på en så ekstremt plankete måte fungerer nesten aldri. Slik som her. Det blir litt fåfengt for meg, spesielt når det gjøres digitalt. Men jeg ser hvor du vil hen, og rent teknisk er det ikke noen dårlig etterligning. Men motivet er mange ganger mindre verdt å bruke tid på enn Norma Jean og Sonja Haraldsen. Det er jo nettopp det eksklusive utvalget av modeller som i kombinasjon med teknikken som gjør de oppblåste og påmalte polaroidene til Andrew flotte, ikke teknikken alene. Her er modellen helt uvesentlig, og teknikken virker litt tilfeldig og lite fresh i forhold til originalen.

Men du skal ha applaus for å forsøke deg på en genre i kunsthistorien som alltid går inn og ut av popularitet, men du burde heller ha funnet en egen tolkning av pop-art enn å planke de kjente verkene med dårligere innhold.

Lenke til kommentar

Igjen synes jeg dere gir bildet feil kritikk. Jeg vet vi skal respektere at andre er uenige, men et bilde skal vurderes på bildets prinsipper, og hva som har vært hensikten med det. Og dere tar helt feil. Det går helt klart ut av teksten hva som er hensikten med bildet, og uten de mørke områdene hadde bildet vært relativt mislykket etter sine hensikter. Jeg har gitt dere hint til hva dere kan google for å forstå bildet, men det har dere åpenbart ikke tatt inn over dere.

Hvis et bilde gir seg ut for å være noe spesifikt, så må dere gi kritikk ut fra hensiktene med bildet. Hvis ikke kan dere like godt kritisere det for å ikke være makro. Bildet er teknisk sett "nesten riktig", men det er innholdet (og ideen generelt) som bommer mest her. Ikke utførelsen som sådan, som dere kritiserer.

Jeg mener også at de mørke områdene er for markante, men de bør nesten være der ifølge genren. Men bildet er litt for primitivt teknisk til å leve opp til idealene, men det er ikke den overdrevne mengden av sort som gjøre det slik. Her er et eksempel på pop-art av den typen trådstarter ønsker å skape. Som dere kan ser så er bildet vi vurderer her er litt for teknisk primitivt til å være et skikkelig eksempel, men trådstarter skal i alle fall ha honnør for å forsøke seg på en pastisj av kunsthistoriske teknikker.

marilyn_72dpi_color.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at de mørke områdene er feil, jeg sier at det er alt for mye av det. Det gjennomsyrer jo hele bildet, og det likte jeg ikke i det hele tatt.

Det er greit, for jeg synes også de er i det meste laget. Men jeg føler likevel at dere ikke helt har styr på hva et slik bilde bør være, for det er ikke direkte feil å ha så mye sort med i bildet. Og det gjør ikke bildet dårlig i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...