Gå til innhold

Enkel og grei telefon?

Enmas

Anbefalte innlegg

Hei, NÅ er det på tide å bytte ut telefonen, lav lyd, skurring og en ringetone som høres ut som den er tom for strøm, har gjort det til tider plagsomt å bruke den. Men det måtte skje før eller siden.

Bruksområde:

Som sakt tidligere jeg har til nå hatt en eldre Nokia 3xxx (4-5år gammel), og den har gjort jobben utmerket. Eneste jeg bruker den til er å ringe og sende SMS. Derfor trenger jeg ingen avansert telefon, men en som er liten, rask og billig. Bør tåle en liten støyt da jeg til tider er litt aktiv, men bør på ingen måte være vann/støv/støtsikker. Kamera, mp3 og wap er uviktig.

Pris:

*Øvre grense er ca.2000 kr (helst billigere)

Abonnement: Nei

Merke:

Uvesentlig egentlig. Har bare brukt nokia (bortsett fra den første ericssonen jeg hadde, type; gammel).

Liker sony ericsson, men ikke noe krav.

Klasse:

*Grunnleggende

Form:

*Format - Candybar, Skyve, Kamskjell, uvesentlig så lenge den er liten og kompakt

*Vekt - Ikke så viktig, men lettest mulig

Skjerm:

*Størrelse: Ikke viktig

*Oppløsning: Ikke viktig

*Trykkskjerm: Nei

Andre funksjoner:

*EDGE Nei

*UTMS (3G) Næsj

*HSDPA (Super-3G) Nei

*Wi-Fi (WLAN) Næsj, har jeg bruk for det da?

*Infrarød Nei

*Bluetooth Ja

*GPS Nei

*Radio Nei

*Minnekortstøtte Nei

Batteritid: Noe Viktig

Som du ser stiller jeg ikke store krav til telefonen. Kort og greit, en liten og lett kompakt telefon. Med "clean´t" utseende. (børstet aluminium?)

Håper dere kan hjelpe meg. Jeg har desverre ikke satt meg inn i mobilverdenen de siste 10 årene. Komme sikkert ikke til å gjøre det heller. Derfor er det kjekt med den kompetansen som sitter her inne på amobil.no

Mvh.

Thomas

PS: Ingen "14-tiss" telefon, men masse lysende og blinkende duppeditter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme bruksområdet som deg, og har Sony Ericsson K610i. Denne har forholdsvis noen finesser som 3G, bluetooth, mp3, og de rare navnene. Men du trenger jo ikke bruke de. Siden du har tenkt å legge i 2000,- mobil, anbefaler jeg denne. Dette er som alle andre Sony telefoner, enkel oversiktlig og strukturert for nybegynnere og nerder.

Men når det er sagt så har du brukt Nokia de siste 4-5 årene, og det skal man ikke kimse av. Har du god erfaring og ser en telefon fra Nokia, kanskje du burde gå for den? Så slipper du å sette deg inn en ny mobil, for det må man stortsett hvis man bytter merke.

Dette er trossalt en bransje som selger produkter på ren og skjær liking i flere tilfeller. Erfaringer avgjør ofte hva du kjøper, når varene besitter like kvaliteter.

Mitt tips er Sony E, men tror du vil ende opp med en Nokia, du virker ikke spesielt interesert i å måtte knote med å bli kjent med en mobil:)

Gå på ekjøp eller expert for å se an en mobil, og kjøp den så på MPX, som jeg mener er landets beste på slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...