Gå til innhold

Fra Nikon D70s til Sony A700 for ca 3500,- NOK , er det verdt det?

Gjest Slettet-Wy9Tx2LGsY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du selger hele Nikon-pakka gjør det vel ikke så myeå bytte til Sony, men prøv helst Sonyen før du shopper noe. Mulig den er voldsomt uvant å holde/bruke, men det er jo en vanesak. Men det er jo ikke noe vits i de to objektivene siden de dekker omtrent samme område, bortsett fra et det ene er kortere og mindre lyssterkt (hva skal np 6.5 ved 70mm forestille uansett??)

Hadde jeg hatt ditt utstyr ville jeg heller bygd videre på det, kanskje kjøpt et D80-kit med 18-70 - da har du to hus og er dekka fra 18 til 300mm. Eventuelt kunne du solgt D70s-en og skaffa en blits eller noe. Selv ville jeg beholdt det, det er et fint kamera selv om det drar på åra.

Lenke til kommentar

Som lykkelig A700-eier kan jeg ikke si noe annet enn at her må du kjøre på. Du kommer definitivt ikke til å angre (såfremt huset sitter bra i hånda di!), og 16-105´en er absolutt et godt objektiv. Om du har mulighet sparer du noen kroner ved å ikke få med 18-70´en på kjøpet, alternativt selger du den for et par hundrelapper i ettertid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
A-700 skal jo være et rimelig bra kamera da, selv om det ikke er Nikon... :p

Faktisk vil jeg tørre å påstå at a700 er mer pleasing enn D300 på ISO6400, selv om de marginale forskjellene det så er snakk om er av rent akademisk art, jeg måtte sitte i fem minutter og nistirre på skjermen før jeg klarte å se noe merkbar forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...