Gå til innhold

skal kjøpe nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om vilket skjermkort jeg burde kjøpe ati eller nvidia. jeg har vurderd kjøpe et 4870x2, men så er jeg litt u sikker siden det sies at det blir veldig varmt. så vilket burde jeg kjøpe ati eller nvidia og vilken modell? med et budskjet på mellom 3500-4000?

Endret av mortxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurder etter de andre komponentene i din PC.

- Hva slags strømforsyning har du?

- Hva slag Hovedkort har du?

- Hva slags prosessor har du?

- Hva og hvor mye Ram har du?

PSU og Hovedkort spiller størst rolle. Har du nForce SLI Hovedkort, kan et GTX 280 eller to GTX 260 kort være en ide.

Har du AMD eller Intel Crossfire Hovedkort, kan et HD 4870X2 eller to HD 4870 kort være en ide.

Lenke til kommentar

jeg ville definitivt gått for et 4870 fra ati. Du kommer ganske langt med ett 4870, og du har jo mulighet for å kjøpe ett til ved en senere anledning hvis det skulle vise seg å bli for dårlig..

Alle dagens skjermkort i highend-klassen utvikler masse varme, så det er en fordel om de blåser varme lufta ut bak.

og du trenger ikke bruke opp hele budsjettet med en gang veit du, hehe. Det kommer alltids noe bedre om ikke så altfor lenge

Og du må huske at 4870x2 krever mye av cpu. For at skjermkortet skal prestere bra må du ha en prosessor som henger med i samme fart. Jeg har et 3870x2, og der varierer ytelsen utrolig mye avhengig av cpuhastighet. Så jeg har for svak cpu til mitt skjermkort

Endret av newman221
Lenke til kommentar
jeg ville definitivt gått for et 4870 fra ati. Du kommer ganske langt med ett 4870, og du har jo mulighet for å kjøpe ett til ved en senere anledning hvis det skulle vise seg å bli for dårlig..

Alle dagens skjermkort i highend-klassen utvikler masse varme, så det er en fordel om de blåser varme lufta ut bak.

og du trenger ikke bruke opp hele budsjettet med en gang veit du, hehe. Det kommer alltids noe bedre om ikke så altfor lenge

Og du må huske at 4870x2 krever mye av cpu. For at skjermkortet skal prestere bra må du ha en prosessor som henger med i samme fart. Jeg har et 3870x2, og der varierer ytelsen utrolig mye avhengig av cpuhastighet. Så jeg har for svak cpu til mitt skjermkort

åssen type cpu har du? for jeg har en dårlig en bare lurer

Lenke til kommentar

Som newman sier, så vil jeg anbefale HD 4870.

Asus Radeon HD 4870 TOP, Gainward Radeon HD 4870 Golden Sample eller PowerColor Radeon HD 4870 PCS er Radeon HD 4870 kort som er hakket bedre enn standard HD 4870 kort. Dette enten ved bedre kjøler, ferdig overklokekt fra fabrikk eller kombinasjon av begge.

Et HD 4870X2 kan mulig bli hakket for mye for en 600W PSU.

Samt at med "kun" 2GB Ram kan et så pass kraftig skjermkort bli for mye, slik at det oppstår flaskehals i maskinen.

Min anbefaling blir et godt HD 4870 kort, samt oppgradere med 1-2 GB mer Ram.

Lenke til kommentar
Som newman sier, så vil jeg anbefale HD 4870.

Asus Radeon HD 4870 TOP, Gainward Radeon HD 4870 Golden Sample eller PowerColor Radeon HD 4870 PCS er Radeon HD 4870 kort som er hakket bedre enn standard HD 4870 kort. Dette enten ved bedre kjøler, ferdig overklokekt fra fabrikk eller kombinasjon av begge.

Et HD 4870X2 kan mulig bli hakket for mye for en 600W PSU.

Samt at med "kun" 2GB Ram kan et så pass kraftig skjermkort bli for mye, slik at det oppstår flaskehals i maskinen.

Min anbefaling blir et godt HD 4870 kort, samt oppgradere med 1-2 GB mer Ram.

tusen takk skal se på det fant ikke Gainward Radeon HD 4870 Golden Sample hvor kan man finne det hen?

Lenke til kommentar

cpu og alt annet står i signaturen min. Jeg har en Intel E6750 klokket til 3.4ghz.

Betale mer for ferdigklokka skjermkort er på en litt bortkastet, da man i de fleste tilfeller kan gjøre det selv helt gratis. Bare vær oppmerksom på at (ihvetfall 3870x2) krever en 8pin og en 6pin pciexpress-strømkontakt for å kunne kjøre høyere hastigheter enn stock

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...