Delvis Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Goddagen Skal ha en ny telefon. Har telenor-abonnementet "Frihet". Er det greit å kjøpe telefon fra Telenor gjennom abonnementet, eller er det mer å anbefale kjøpe på annen måte/annet sted? Om en kan si det er ok nok sånn pris/tilbudsmessig, hvilken telefon ville man anbefalt for meg her? Utvalg Bryr meg ikke om moe musikkgreier eller fixfaxerier i det hele på tlf. Men et brukbart kamera og at den kan fungere bra på internett kan sikkert være greit Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Det første jeg vil anbefale deg er å kjøpe telefonen i en butikk i nærheten av deg med tanke på garanti og service hvis du må sende den inn. Men så lenge du har kjøpskvitteringa så går det som regel greit. Men en butikk vil aldri klare å match prisene på en nettbutikk, f.eks den som telenor har. får jo rimelige telefoner i en butikk og, men abonomanget bestemmer prisen på telefonen. Sony ericsson c902 er den nye kameramobilen som er ute, http://nettbutikk.telenor.no/Detail.aspx?V...prod=SONYERICSS men c702 og har et brukbart kamera + den er støv og støtsikker, http://nettbutikk.telenor.no/Detail.aspx?V...prod=SONYERICSS og g900 har også et bra kamera, den har også wlan,(er usikre på om de andre som jeg har nevnt har det) http://nettbutikk.telenor.no/Detail.aspx?V...prod=SONYERICSS Håper noe av dette var til hjelp Endret 20. august 2008 av Zarcaz Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ja tolker det som du mener det er brukbar pris man får gjennom abonnement hos Telenor Og takk for anbefalingene. Bare Sony eriksen, ja det er vel sikkert greit nok det. Har aldri hatt hverken det eller Nokia før. Har hørt mye skryt om Nokia da, men det gikk helst på at de var enkle å bruke. Der er Telenor butikk i nærheten. Er det ikke slik, at om det skjer noe med en tlf kjøpt på nettet gjennom Telenor - så kan den leveres på dette telehuset? Ville jo tro det da men.. Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 joda du kan nok levere den der men da vil de helst ha kjøpskvitteringen. og jeg regner ratt med da må du betale for frakt. men ellers vil det gå på garantien så langt du er under garantistiden. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Mobiler som er kjøpt på telenor.no tror jeg ikke at du kan levere på telenor sine butikker. Var innom en telekiosken butikk i Oslo her om dagen for å sjekke pris på Touch Diamond... Var over dobbelt så dyr i butikken som på nettet, grunnen til dette hadde med servicen å gjøre. Du kunne altså ikke levere den i butikken hvis du kjøpte den på nettet. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Du har uansett samme rettighetene så jeg vil påstå at det er verdt det med tanke på prisforskjellen (telebutikken(tror jeg det var) skulle ha 3200 for g900 med Djuice Control. Syk syk forskjell fra nettet. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Mobiler som er kjøpt på telenor.no tror jeg ikke at du kan levere på telenor sine butikker. Var innom en telekiosken butikk i Oslo her om dagen for å sjekke pris på Touch Diamond... Var over dobbelt så dyr i butikken som på nettet, grunnen til dette hadde med servicen å gjøre. Du kunne altså ikke levere den i butikken hvis du kjøpte den på nettet. Da har du ikke blitt helt riktig informert. For å svare trådstarter: Telefoner kjøpt på Telenor.no skal helst leveres inn hos en Telekiosken-butikk. Telekiosken har en avtale med å serve Telenor.no-kunder slik de server sine egne. Det er likevel en fordel å ha kjøpskvittering, det gjør hele jobben lettere enklere for alle parter. Når det gjelder pris på telefoner: I mange tilfeller kan vanlige forhandlere matche nettprisen, i andre tilfeller er det ikke økonomisk forsvarlig. Spesielt operatører som selger mobiltelefoner (Netcom, Tele2 og Telenor blant andre) selger ofte med tap, i og med at de selv tjener inn mye på at kunder kjøper abonnement hos dem. Jeg ville ha sjekket nettprisene for så å kikke litt rundt, det går an å spør betjeningen i butikken om de har mulighet til å gi noen lunde samme pris som du har funnet på nett. (Du bør godta minst 2-300 kroner i tillegg -- det koster faktisk litt å få telefonen med en gang, i tillegg til at betjeningen sjeldent står der på dugnad.) Lykke til, mvh Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå