Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) hei, Har laget et bilde opplastings script. Det ser sånn ut: $w1 = "Fin dag idag!"; // Linje 27 $w2 = md5($w1); $w3 = strlen($w2); $w4 = 8; $w5 = rand(0, ($w3 - $w4 - 1)); $w666 = substr($w2, $w5 , $w4); $rand = $w666; $upload_dir = "img/upload/"; // Opplastings mappen // $fil = $upload_dir . basename($_FILES['bilde']['name']); $fil = $upload_dir . basename($rand . $_FILES['bilde']['name']); $page = "***"; // Din side, som forsetter med dinside.com/img/upload if (move_uploaded_file($_FILES['bilde']['name'], $fil)) { echo "Filen er lastet opp! Link limt inn i bilde- inputten."; $bildestreng = $page . $fil; } else { echo "Det skjedde noe feil, Prøv igjen!<br> Feilmelding: <br>"; print_r($_FILES); } // Linje 50 Feilmeldingen er Array ( [bilde] => Array ( [name] => 640.gif [type] => image/gif [tmp_name] => /tmp/phpUhxJ65 [error] => 0 => 37519 ) ) Html formen ser sånn ut; <form enctype="multipart/form-data" method="POST" action=""> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="3000000" /> Bilde: <input type="file" name="bilde" /> <input type="submit" name="upload" value="Last opp!"></p> </form> På forhånd takk! Edit: Skjulte no domener, Som skal være hemmelig Endret 20. august 2008 av Eivind218 Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det er antalgeligvis denne som er feil: $upload_dir = "img/upload/"; // Opplastings mappen Prøv med f.eks: $upload_dir = "img/upload"; $upload_dir = "./img/upload"; $upload_dir = "./img/upload/"; Kommer an på hvor du driver på, på localhost - om det er root ? Eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ingen av de funker, Jobber med siden min ( minside.com/prosjekt/ ) Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Ingen av de funker, Jobber med siden min ( minside.com/prosjekt/ ) Det er mappe nr 4 fra root bildene blir lagret i ? [ Du kan prøve noen av disse: (prøv deg fram med ./../ osv.. og / på slutten eller ikke. $upload_dir = "../../img/upload"; $upload_dir = "../../img/upload"; $upload_dir = "../img/upload/"; Endret 20. august 2008 av creAtiive Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 nei, Den blir lagret minside.com/prosjekt/img/upload/ Men jeg vet feilen ikke ligger der.. Lenke til kommentar
creAtiive Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) nei, Den blir lagret minside.com/prosjekt/img/upload/ Men jeg vet feilen ikke ligger der.. Det trur jeg. Prøv: $upload_dir = "./../img/upload/"; eller $upload_dir = "./../img/upload"; Endret 20. august 2008 av creAtiive Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 nei, Den blir lagret minside.com/prosjekt/img/upload/ Men jeg vet feilen ikke ligger der.. Det trur jeg. Prøv: $upload_dir = "./../img/upload/"; eller $upload_dir = "./../img/upload"; Du tar forsatt feil.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Prøv heller med $_FILES['bilde']['tmp_name'] du $_FILES['bilde']['name'] inneholder kun selve navnet på bildet, og ikke hele filbanen til det. Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Løst det ved å kode scriptet pånytt, tror jeg tok med tmp_name da .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå