Gå til innhold

Fortsatt håp for nye GX2-kort

Anbefalte innlegg

Dette med multi-GPU, er forholdsvis ny teknologi og har sine barnesykdommer på både Xfire og SLI. Hele grunnlaget er litt tynt for å kunne gi en grei skalering av ytelse på flere GPU.

AnanaTech har en liten sak om dette idag, Lucid Hydra 100 - Enabling SLI/CrossFire on Any Platform. Detaljene mangler fremdels, men et lite firma har utviklet ny teknologi som kan skalere nesten 100% uavhengig av antall GPU, de hevder at " Meaning that 4x GPUs would actually see nearly 4x scaling. Or that 10 GPUs would see 10x scaling." Hvis dette stemmer, da kommer vil til å se hel ny verden i multi-GPU skalering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen bestemmes av konkurransen. Nvidia's topp-kort hadde ikke en verdi konkurrent i de siste par årene og derfor tok de seg godt betalt. Nå har ATI tatt igjen og med denne historiske konkurransen vil ingen av disse klare å selge rådyre GPU for en god stund, mener jeg.

De begge har nok lyst til å melke oss til siste dråpen, men denne tette konkurransen vil hindre det, mener jeg. ATI driver ikke veldedighet heller, ville jeg tro.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
tror Nvidia kommer med et nytt 9800GX2, met et annet navn, fordi 9800GX2 er 2 8800GTS 512MB brikker...

kansje det kommer et dobbletkjerne kort med 2 98800GTX eller GTX+ kjerner..

9800gtx og 8800gts 512 er samme kjerne, bare høyere klokka på 9800gtx. 9800gtx+ har fått kjerna krympa til 55nm og er derfor enda høyere klokka enn 9800gtx.

Lenke til kommentar

Til sammenlikning har AMD hatt et svært høyt fokus på multi-GPU-kort og leverer blant annet Radeon HD 4870 X2 for bruk hos de mer krevende kundene. Fordelen med dette kortet er at det kan kjøre på et hvilket som helst hovedkort, mens Nvidia krever et dyrere SLI-kort.

Det er feil. 9800 GX2 kan kjøre på hvilket som helst hovedkort med PCI-E - i likhet med 4870 X2.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Jeg håper også Nvidia avstår fra GX2 i denne omgang og heller lanserer en rekke fristende singlegpu løsninger.

Vi har nå kun 2 kort av ny generasjon fra Nvidia, slik sett gleder jeg meg stort til å se hva vi får utover høsten og deretter videre mot jul. Jeg er ikke så opptatt av GT350 som det har vært noen rykter om.

Skulle Nvidia lansert et GX2 nå så måtte det blitt et slags dual 55nm GTX 260. De lanserer aldri toppchip i dual.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...