Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det noen guider for IMAP?


Anbefalte innlegg

Kunne sikkert gjort et søk på Google, men velger heller å spørre dere. Finnes det noen relativt flotte guider mtp. IMAP/SMTP, osv.?

 

Da jeg lurer på om man må ha;

Inbox

-Inbox.Sent

-Inbox.Spam

-Inbox.Trash

Og om hvordan jeg får stilt f.eks. Outlook til å legge slettede elementer i Inbox.Trash, og det samme med sendte elementer.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne sikkert gjort et søk på Google, men velger heller å spørre dere. Finnes det noen relativt flotte guider mtp. IMAP/SMTP, osv.?

 

Da jeg lurer på om man må ha;

Inbox

-Inbox.Sent

-Inbox.Spam

-Inbox.Trash

Og om hvordan jeg får stilt f.eks. Outlook til å legge slettede elementer i Inbox.Trash, og det samme med sendte elementer.

 

Birger :)

Har hatt dette problemet jeg også, fant aldri det ut så gikk over til Mozilla Thunderbird. Enkelt å bruke, og fungerer best av programmene hvis du bruker IMAP. Her er det enkelt å stilt inn instillingene for mappene du snakket om. Mye raskere program også :)

Lenke til kommentar

.INBOX.mappenavn og .mappenavn vil gi deg 2 forskjellige visninger.

 

.INBOX
 .INBOX.spam
.Sent
.Trash

Altså, .INBOX.mappenavn vil føre mappen under .INBOX når du kobler opp med thunderbird eller tilsvarende IMAP klientern, riktignok gjelder dette MailDir formatet, bruker du mbox ligger _alt_ i en fil.

 

.INBOX
.spam
.Sent
.Trash

Spam mappen vil her bli vist for seg selv, i stedet for som en undermappe av .INBOX

 

Outlook er jeg ikke sikker på hvordan man stiller mappe innstillingene i, men ThunderBird er det realtivt enkle saker det er snakk om, bare rote litt rundt i preferences så finner du det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...