banan2 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Heisann. Driver på å flytter Domain Controller fra en gammel server til en ny, som forsåvidt har gått greit helt til nå. Begge serverne er Domain Controllers i dette øyeblikk, og alle FSMO-roller er flyttet til nye serveren (RID, PDC, Infrastructure, Domain Naming og Scheme), Exchange er flyttet (gammel exchange server kjører fortsatt, men er den nye som brukes) og det fungerer. Global Catalog er ikke flyttet. Da jeg gjorde et forsøk endte det opp med at Exchange sluttet å fungere og at ingen Global Catalog ble funnet. Når jeg kjørte DCDIAG fant den ingen Global Catalog server. Jeg byttet tilbake til den gamle, og det fungerte fint da, men vil jo helst bli kvitt den, så hadde vært fint å finne en løsning på problemet. Noen som har vært borte i lignende? Bare å spørre om det er noe informasjon dere trenger. Takk på forhånd Lenke til kommentar
skille Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Du må vente med å fjerne GC flagget på den gamle slik at den nye rekker å replikere seg. Når det er ferdig, dukker Event 1119 opp i eventloggen. Deretter kan du fjerne GC flagget på den gamle. . http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=1653 -Trond Lenke til kommentar
banan2 Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Takk for svar, skal prøve dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå