Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen respons fra pwr button. (ny maskin)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... har vært borti noe lignede og... ledningene du kobler til altså lyd, powerknappen osv. vil ikke fungere om de er montert feil vei. Powerbutton-ledningen skal vel over 4 små pinner på hovedkortet om jeg husker feil, prøv å snu denne motsatt vei og se om ikke det løser problemet.

Lenke til kommentar

om jumpstart på PSU funker, men startknappen ikke starter maskinen så er det vel egentlig bare to sansynlige grunner til det:

-Hovedkortet er dødt

eller

-Power-switch kabelen er koblet feil.

Jeg kan dog avbekrefte at det har noe å si hvilken vei du har koblet power-switch på hovedkortet. Så lenge den dekker over begge de to pinnene som den skal, så har det ingentign å si hvilken vei den står. Du kan evt. kortslutte de to pinnene direkte med et skujern eller noe sånt om du vil, men det blir ofte litt klumsete spesiellt om dne er fastmontert.

Anngående power-switch jumperen så er den nesten alltid 2 pinner bred. Jeg kjenner meg ikke igjen i at den skal være 4 pinner bred som Asbjørn sier.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Stjeler litt trå her..

Har et GIGABYTE GA-EP43-DS3 P43 kort. Klar ikke å finne den lampa som burde lyse. Har en strøm forsyning på 450w (400 kreves).

Ja og et CLUB 3D Radeon HD4870. Budrde ha nok strøm ja?

Fant min feil i denne sakan, men jeg har vist kjøt en for dårlig strømforsyning. Den har ikke nok sånne utganger som skjermkoret trenger.

Endret av Hjelpphp
Lenke til kommentar

det lyser i rambrikkene når 20pin strøm er koblet på hk...altså hk får strøm og fungerer.... merkelig. det er to pinner på pwr btn pluggen og det skal ikke spille noen rolle hvilken vei den står. Når det er sagt har jeg testet begge veier;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...