petterpann Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Er det noen her som har erfaring rundt oppsigelse av lærekontrakt? I fjor fikk jeg læreplass i butikkfaget. Under intervjuet ble jeg lovet å få jobbe i alle avdelingene rundt i butikken, og få en solid butikkompetanse som lærlinger flest skal ha. Det hele har vist seg å være en stor feil. Planen var fra starten av at jeg skulle begynne i bedriftens kasse fordi han som jobbet i kassa på daværende tidspunkt gikk ut oppsigelsestiden. Etter at han sluttet har jeg endt opp med å være kassadame i ca 1 år, og etter flere diskusjoner virker det ikke som ting blir å bedre seg. Har derfor bestemt meg for at nå er det nok. Er det noen som vet hva som må til for å si opp en slik kontakt? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 kontakt opplæringskontoret. De skal sørge for at slikt ikke skjer. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det er desverre mange udugelige lærebedrifter der ute. En lærekontrakt sier man ikke opp med lærebedrift, men med opplæringskontoret etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 men med opplæringskontoret etter hva jeg har forstått. riktig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du har ikke en faglig ansvarlig du kan ta dette opp med da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå