Gå til innhold

Dell Studio 17 - Treg levering - hardwarefeil


Anbefalte innlegg

Hei, bestilte denne Studio 17 den 22.Juli. I lang tid har det stått "estimert leveringsdato 29.August.2008".

Seint i seg selv det, men nå har de plutselig endret dette til 15.September! Hvorfor sier de ikke ifra om sånt?

Er dette normal praksis? Synes det er grusomt lang tid å vente. Har hørt at de har problemer med levering av deler osv, men dette bør de vel kompensere for på et eller annet vis?

 

Edit: Har nå faktisk mottatt pcen, men med en del feil selvfølgelig. Kan jo ikke være heldig hele tiden! DVD-drevet har sluttet helt å fungere og høres ut som en gammel floppy-stasjon som prøver forgjeves å lese disketten som står i. Det andre er lydkortet som plutselig streiker helt og jeg får verken spilt inn eller spilt av. Får feilmelding "Unable to play test sound.". Dette er i Vista btw.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har fått min, men det er masse mangler.. For det første så sluttet plutselig DVD-drevet å fungere. Lydkortet fungerer heller ikke da jeg plutselig står helt uten lyd og med diverse feilmeldinger i Kontrollpanel -> Lyd. Dette havner også i EventViewer. Ikke får jeg spilt inn lyd heller. Samme problem "cannot play test sound."

 

Så, i går fikk jeg blåskjerm og nå vil ikke pcen starte igjen. I hele tatt. Kommer inn til Windows og startup-lyden begynner å gå (ja, lyden fungerer fint til å begynne med) helt til den struper seg i en loop av oppstartslyden og ender opp i blåskjerm...

 

Sendte mail til Dell Kundeservice og dette er noe av en annen verden må jeg si... For det første, en person svarer meg som det virker som går i 10.enda klasse. Makan til skrivefeil og inkompetanse har jeg aldri sett. Første svaret jeg får er

 

"har du feilmeldinger på tastature ???"

 

Uten "t" i tastaturet og med tre (!) spørsmålstegn faktisk. Jeg skriver jo all den tekniske informasjonen som de BØR forstå, inkludert feil jeg får i Diagnostics og i blåskjermen. Men det virker som om de ikke forstår hva dette betyr..

 

Men igjen, Dell Kundservice for oss i Norge holder jo faktisk til i Sverige. De måtte legge ned den Norske avdelingen fordi det var for dyrt. Så de sendte heller Svenskene på Norsk språkkurs. Ja, det er faktisk helt sant.

Lenke til kommentar

Det var jo ikke bra at din ikke holder mål, når det er sagt så har jeg bare positive ting å si om support.

De få gangene jeg har hatt problemer har det vært løst ihht serviceavtalen, dvs neste dag.

 

Det høres ut som du har et driver problem.

Har du gjort noe annet enn å oppdatere windows eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...