Gå til innhold

Netshop sin Dinside.no PC - ønsker råd/hjelp til justeringer


Anbefalte innlegg

Ja, ikke sant. Jeg var bare usikker på om den ene var reelt 200MHz bedre enn den andre, eller om det var noe i alle disse andre benevningene jeg ikke forstår hva er, som kanskje trekker ned for den på 1000 MHz andre veien.

 

Da justerer jeg opp skjermkortet fra 512 til 1024, og minnet fra 800MHz til 1000Mhz.

 

Prisen er jo omtrent det samme. Hvorfor i alle dager har ikke Netshop installert det 1024 skjermkortet istedenfor 512. Forstår jeg deg rett, så er det jo spill i dag som krever 512 minimum? Er jo nesten så man kan bli mistenksom :)

 

Siste endringen jeg gjorde var på harddisken. Valgte en annen enn default. Ikke for å få større, men for å få 32MB cache, istedenfor 16MB. Fornuftig eller har det liten betydning på denne pc'en her?

Endret av baggin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det kan være fornuftig med større cache minne avhengig av harddisken sin størelse er det jeg har forstått etter og ha lest forskjellige tråder og nettsider.

 

Compnay of heroes har 512 mb som recomended og 256 tror jeg det var som minimum og da må du jo nesten ha 1 gb for og kjøre det på fult høres det ut som for meg da.

 

Kommer vel skjermkort snart med 2 gb om det ikke allerede har kommet det med 4870x2 serien.

 

Det kan hende de ikke har det fordi ikke alle trenger 1 gb eller noe eller for og ha prisen akkurat under 10 tusen kr som kanskje var limiten eller noe.

 

Alltids greit med litt for mye enn akkurat er min mening ivertfall.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Ja, ikke sant. Men på, disse spillene, står det også noe om MHz på skjermkortet? Eller er det bare minne det pleier å stå min/rec på?

 

Er jo nesten slik at det er fristende å kjøpe det 4870x2 kortet. Men føler at det blir litt "overkill". Det ene drar det andre med seg og så har man plutselig en mye dyrere pc enn man først tenkte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har enda ikke sett noe om mhz på noen spill faktisk, men jeg har sett minne, cpu hastighet og dette.

 

Ja vis du velger 4870x2 så begynner det fort og bli dyrt for da velger du litt mer her og litt mer der og som du selv sa så er pc-en da mye dyrere enn du først hadde tenkt.

 

enten så kan du vente litt til prisen på 4870x2 synker for det gjør den nok ganske fort når de fleste nettbutikker begynner og få det inn og det begynner og bli litt "ro" igjen i markedet.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Om minnet :

 

Ser at du velger et 64 bits os og et 1024Mb skjermkort, greit å vite at du reelt vil ha litt mindre enn 4Gb tilgjengelig pga hvordan 64bits fungerer, I praksis en plass mellom 200Mb til 500Mb (Vista 64bits bruker som regel ca 800Mb til kernel og basis funksjoner i forhold til Windows Xp sin 180-250Mb forbruk).

 

Dermed så vil du ha tilgjengelig til minne en plass mellom 2.8Gb og 3.2Gb som kan brukes til programmer , ikke et problem om du kun benytter pcen til å kjøre 32bits applikasjoner , men ønsker du å ha mest mulig ytelse så er det ikke til å unngå at Vista fungerer optimalt med 8Gb og med justert pagineringsfil på 16Mb, eventuelt superfetch slått av.

 

Uansett så mener jeg at det er lurt å kjøpe 4 like minnebrikker med en gang, det er som regel langt mindre sannsynlighet for at det skal bli kluss (dobbelsidige vs ensidige utgaver av samem type), og man får optimal ytelse med dual adressing av minnebrikkene.

 

Husk også at det er avhengig av hovedkortet om du får benyttet deg av hele 8Gb minne så sjekk dette før du bestiller. Det inkluderer også minnet på skjermkortet som må adresseres av oset.

 

 

Når det gjelder hovedkortet så liker jeg ikke hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3, som regel så har det vist seg at ytelsen blir dårligere pga denne støtten og da er det like greit å gå for et hovedkort som kun støtter en av delene.

 

Personlig så synnes jeg at det er greit å satse på DDR2 pga lav pris og siden Nehalem er nærligende og som kommer til å benytte seg av en ny socket isteden for 775.

Lenke til kommentar

Du vil fint kunne kjøre Crossfire med ett HD4870 og ett HD4870X2, med andre ord "3xHD4870". Er dog usikker på om dette krever at du har 1GB versjonen av HD4870 siden HD4870X2 har 2GB minne, altså 1GB pr. GPU (kortet er et såkalt dual-GPU kort, dvs. det har to grafikkprosessorer på samme kort). Er det kanskje noen andre her som vet svaret på?

 

Og ja, du vil helt sikkert klare å montere et ekstra grafikkort selv. Bare å sjekke i manualen til hovedkortet hvilken spor det skal i (hvis det er flere enn to PCI-Ex16-spor da), montere Crossfirebroene (som følger med skjermkortene) og koble til strømkablene. Så må du inn i programvaren til skjermkortene i Windows og huke av for Crossfire, og that's about it.

 

At Company of Heroes må ha 512MB for å kjøre på max er en sannhet med modifikasjoner (i DX9 kjører jeg spillet på max i 1600x1050 med 4xAA og AF med minimalt med FPS-drops). Hvor mye minne man har behov for avhenger veldig av hvilken oppløsning man kjører i, samt at det avhenger av at kortet klarer å utnytte minnet (man så bla på Geforce 8800GT at man fikk lik null ekstra ytelse med dobling av minnet). Man skal nok opp i oppløsning på 1900x1200+ før 1GB har noe for seg. Men mer sentralt for denne tråden er at man skal opp i de oppløsningene der også før Crossfire i det hele tatt har noen betydning for grafikkytelsen, i hvertfall i de spillene man ser på markedet nå (kanskje med unntak av Crysis...men det spillet er jo grafikkmessig i en klasse for seg både på godt og vondt).

 

Er dog enig i de som sier at det vil være mer fornuftig å legge pengene i mer grafikkminne enn i høyere klokkehastighet, så hvis prisen er nogenlunde den samme, så anbefaler jeg også 1GB HD4870. MEN pass på at det er HD4870 du får og ikke HD4850. Finnes 1GB versjoner av sistnevnet kort også.

 

Jeg ville nok valgt Corsair TX750W av de to du nevner. Ikke det at MIST'en er dårlig, men vi snakker tross alt 100W mer, samt at Corsair har 2 stk PCI-E 2.0 kontakter (også kalt 8pin PCI-E), noe som kommer godt til nytte hvis man har planer om å beholde PSUen en stund...og hvertfall hvis HD4870X2 er det man sikter mot (krever én 6pin og én 8pin PCI-E kontakt. Modulære kabler vil ikke ha så mye å si i P182 siden PSUen er montert for seg selv nederst i kabinettet, slik at kabelrot i liten grad vil forstyrre luftflyten rundt resten av systemet.

Lenke til kommentar
Ok. Da holder jeg meg til 4870. Ønsker ikke å gå ned på noe dårligere kort. Utsetter dette med skjerm nr. 3 inntil videre.

 

Kortet jeg har valgt er et 4870 kort med 512MB og 800MHz. Det finnes et 4870 kort med 1024MB minne også. Men det har 750MHz, ikke 800 som det andre. Koster kr. 100,- mer, virker det som.

 

Er mer minne "mye verdt" her, eller er mer MHz "mest verdt"? Hvilket av kortene vil du/dere anbefale meg?

 

jeg holder på å konfiguere samme pcen og har også endret mye av det samme. men hvor finner du det 1024mb kortet. jeg får bare opp de på 512MB, konfiguerer du en annen plass?

Lenke til kommentar
Har enda ikke sett noe om mhz på noen spill faktisk, men jeg har sett minne, cpu hastighet og dette.

 

Ja vis du velger 4870x2 så begynner det fort og bli dyrt for da velger du litt mer her og litt mer der og som du selv sa så er pc-en da mye dyrere enn du først hadde tenkt.

 

enten så kan du vente litt til prisen på 4870x2 synker for det gjør den nok ganske fort når de fleste nettbutikker begynner og få det inn og det begynner og bli litt "ro" igjen i markedet.

 

Mvh donnieakalefty

 

Ok. Hva tror du vi snakker om av prisfall her erfaringsmessig? Er det snakk om tusenlappen ned i løpet av en måned, eller et par hundrelapper eller? Sikkert umulig for deg å vite, men du har sikkert sett dette før og har litt mer erfaring med meg i utviklingen av priser på ny hardware.

Lenke til kommentar
Om minnet :

 

Ser at du velger et 64 bits os og et 1024Mb skjermkort, greit å vite at du reelt vil ha litt mindre enn 4Gb tilgjengelig pga hvordan 64bits fungerer, I praksis en plass mellom 200Mb til 500Mb (Vista 64bits bruker som regel ca 800Mb til kernel og basis funksjoner i forhold til Windows Xp sin 180-250Mb forbruk).

 

Dermed så vil du ha tilgjengelig til minne en plass mellom 2.8Gb og 3.2Gb som kan brukes til programmer , ikke et problem om du kun benytter pcen til å kjøre 32bits applikasjoner , men ønsker du å ha mest mulig ytelse så er det ikke til å unngå at Vista fungerer optimalt med 8Gb og med justert pagineringsfil på 16Mb, eventuelt superfetch slått av.

 

Uansett så mener jeg at det er lurt å kjøpe 4 like minnebrikker med en gang, det er som regel langt mindre sannsynlighet for at det skal bli kluss (dobbelsidige vs ensidige utgaver av samem type), og man får optimal ytelse med dual adressing av minnebrikkene.

 

Husk også at det er avhengig av hovedkortet om du får benyttet deg av hele 8Gb minne så sjekk dette før du bestiller. Det inkluderer også minnet på skjermkortet som må adresseres av oset.

 

 

Når det gjelder hovedkortet så liker jeg ikke hovedkort som støtter både DDR2 og DDR3, som regel så har det vist seg at ytelsen blir dårligere pga denne støtten og da er det like greit å gå for et hovedkort som kun støtter en av delene.

 

Personlig så synnes jeg at det er greit å satse på DDR2 pga lav pris og siden Nehalem er nærligende og som kommer til å benytte seg av en ny socket isteden for 775.

 

Takker for tipsene. Jeg kommer til å satse på et 64-bits OS. Skjermkort har jeg ikke helt bestemt meg for. Men det blir nok mest sannsynlig det 4870-kortet med 1 GB (klør litt i fingrene etter x2 kortet også, men det er jo fortsatt dyrt.)

 

Minne: Slik jeg skjønner deg anbefaler du å kjøpe 4 x 2MB minnebrikker, dersom jeg skal satse på Vista 64-bit. Ikke sant? Noen minnbrikker du da i såfall anbefaler?

 

Vet ikke om det er 32-bit eller 64-bit jeg skal kjøre. Hva kjører moderne spill på? Vil bare at maskinen skal flyte bra på det meste det neste året, uten at jeg trenger å tenke på overklokking eller annet.

 

Hva er "justert pagineringsfil på 16Mb, eventuelt superfetch slått av". Dette skjønte jeg lite av :)

 

Har du et tips om et alternativt skjermkort til meg utfra de tingene du sier om DDR2 og det du sier om at hovedkortet må kunne støtte for bruk av alt minne, både de 8GB og på skjermkort ??

 

Takknemlig for alle innlegg og meninger her.

Lenke til kommentar
Du vil fint kunne kjøre Crossfire med ett HD4870 og ett HD4870X2, med andre ord "3xHD4870". Er dog usikker på om dette krever at du har 1GB versjonen av HD4870 siden HD4870X2 har 2GB minne, altså 1GB pr. GPU (kortet er et såkalt dual-GPU kort, dvs. det har to grafikkprosessorer på samme kort). Er det kanskje noen andre her som vet svaret på?

 

Ok, takk. Inne på skjermkortforumet har de svart at jeg må ha 1GB minnet hvis jeg ønsker en slik crossfire, slik du også sier. Ellers får man ikke utnyttet minnene, (dersom man har 512GB på den single kortet)

 

Og ja, du vil helt sikkert klare å montere et ekstra grafikkort selv. Bare å sjekke i manualen til hovedkortet hvilken spor det skal i (hvis det er flere enn to PCI-Ex16-spor da), montere Crossfirebroene (som følger med skjermkortene) og koble til strømkablene. Så må du inn i programvaren til skjermkortene i Windows og huke av for Crossfire, og that's about it.

 

Dette burde jeg forhåpentligvis klare ja :)

 

At Company of Heroes må ha 512MB for å kjøre på max er en sannhet med modifikasjoner (i DX9 kjører jeg spillet på max i 1600x1050 med 4xAA og AF med minimalt med FPS-drops). Hvor mye minne man har behov for avhenger veldig av hvilken oppløsning man kjører i, samt at det avhenger av at kortet klarer å utnytte minnet (man så bla på Geforce 8800GT at man fikk lik null ekstra ytelse med dobling av minnet). Man skal nok opp i oppløsning på 1900x1200+ før 1GB har noe for seg. Men mer sentralt for denne tråden er at man skal opp i de oppløsningene der også før Crossfire i det hele tatt har noen betydning for grafikkytelsen, i hvertfall i de spillene man ser på markedet nå (kanskje med unntak av Crysis...men det spillet er jo grafikkmessig i en klasse for seg både på godt og vondt).

 

Er dog enig i de som sier at det vil være mer fornuftig å legge pengene i mer grafikkminne enn i høyere klokkehastighet, så hvis prisen er nogenlunde den samme, så anbefaler jeg også 1GB HD4870. MEN pass på at det er HD4870 du får og ikke HD4850. Finnes 1GB versjoner av sistnevnet kort også.

 

Jeg tror nok jeg satser på å prøve 1GB minne dersom jeg går for det 4870-kortet. Skal passe på at det ikke blir 4850 :). Jeg skal evt. spille på en 24" BenQ skjerm. Denne kjører vel 1900x1200. Forstår jeg deg rett i at et 1x4870 da duger i massevis for å dra spill på denne skjermen foreløpig. Men hva med Crysis da, som du sier? Hva må jeg ha dersom jeg skulle ønske å kjøre dette i "full pupp"? Spørsmålet er om det har noen hensikt å måtte kunne det da, det er en annen sak...

 

Jeg ville nok valgt Corsair TX750W av de to du nevner. Ikke det at MIST'en er dårlig, men vi snakker tross alt 100W mer, samt at Corsair har 2 stk PCI-E 2.0 kontakter (også kalt 8pin PCI-E), noe som kommer godt til nytte hvis man har planer om å beholde PSUen en stund...og hvertfall hvis HD4870X2 er det man sikter mot (krever én 6pin og én 8pin PCI-E kontakt. Modulære kabler vil ikke ha så mye å si i P182 siden PSUen er montert for seg selv nederst i kabinettet, slik at kabelrot i liten grad vil forstyrre luftflyten rundt resten av systemet.

 

Ok. Kanskje jeg skulle gå for Corsair 750W istedet. Virker jo logisk det du sier. De koster omtrent like mye. Hvorfor det, med tanke på at det skiller 100W? Burde det ikke skilt mer, eller har Mist'en noen gode egenskaper i tillegg, som Corsair ikke har?

 

Mitt problem er at jeg ikke har peiling og jeg har fått anbefalinger om begge. Men høres jo logisk det du sier om plassering av PSU'en i P182, fordeler ved evt. crossfire eller HD4870x2 etc. Takker for tips.

Lenke til kommentar
jeg holder på å konfiguere samme pcen og har også endret mye av det samme. men hvor finner du det 1024mb kortet. jeg får bare opp de på 512MB, konfiguerer du en annen plass?

 

Hei odri1. Det 1GB kortet ligger ikke som valg inne på konfig-menyen der. Har lett etter det selv. Det ligger her; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107675

(sjekk selv grundig - husk jeg er en amatør :)....men tror dette bør være riktig kort)

 

Men det står som ubekreftet 25.08, så de har det sikkert ikke inne. Dersom jeg skal gå for det kortet, så tenkte jeg å ringe Netshop å høre om jeg kan bytte (selv om det ikke ligger i rullegardinmenyen for konfig. Burde jo gå bra det, skulle jeg tro).

 

Hvilke andre konfigurasjoner har du gjort? Kanskje vi kan dele litt erfaringer?

Endret av baggin
Lenke til kommentar
jeg holder på å konfiguere samme pcen og har også endret mye av det samme. men hvor finner du det 1024mb kortet. jeg får bare opp de på 512MB, konfiguerer du en annen plass?

 

Hei odri1. Det 1GB kortet ligger ikke som valg inne på konfig-menyen der. Har lett etter det selv. Det ligger her; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107675

(sjekk selv grundig - husk jeg er en amatør :)....men tror dette bør være riktig kort)

 

Men det står som ubekreftet 25.08, så de har det sikkert ikke inne. Dersom jeg skal gå for det kortet, så tenkte jeg å ringe Netshop å høre om jeg kan bytte (selv om det ikke ligger i rullegardinmenyen for konfig. Burde jo gå bra det, skulle jeg tro).

 

Hvilke andre konfigurasjoner har du gjort? Kanskje vi kan dele litt erfaringer?

 

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower u/PSU (På lager 20+)

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 100+)

1 stk. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775 3xPCIex16, 2X1394a, 6XSATA, 2XeSATA, 7.1 (På lager 3)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 16)

1 stk. Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15) (Ubekreftet 27.08.2008)

1 stk. Western Digital 750GB Black 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM (Ubekreftet 02.09.2008)

1 stk. Club3D HD4870 OC 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS800 MHz, 2xDVI,HDMI (På lager 7)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (Ubekreftet 27.08.2008)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (Ubekreftet 26.08.2008)

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 100+)

 

dette er oppsettet mitt foreløpig, men skal ikke bestille før i begynnelsen av Sept og vurderer også det andre skjermkortet

Lenke til kommentar

Corsair'en har faste kabler, mens MIST'en har modulære - med andre ord at du kan fjerne de kablene du ikke bruker, noe som gjør at det blir mindre rot og bedre luftflyt i kabinettet. Det er vel eneste fordelen jeg kan se med MIST'en.

 

1GB versjonen av HD4870 er meg bekjent ikke lansert ennå, så er nok derfor du må vente litt. Vil tro du kan få bytte ja hvis du spør pent, men du må regne med en 4-500kr i mellomlegg. Er i hvertfall det som sånn ca er prisforskjellen ellers.

 

Vil påstå at å velge noe 32-bit Vista er tull. Eneste grunnen til å ha 32-bit er hvis man får det levert med et ferdigbygget system - altså at man ikke har noe valg. Grunnen er at man med 32-bit er begrenset til max 4GB systemminne totalt (inkl. skjermkortminne), mens Vista trives best med 4GB og oppover. 64-bit har fått et litt frynsete rykte etter en del problemer med drivere og kompabilitet både med XP x64 og Vista x64 i starten, men driverstøtten er nå blitt veldig god, og jeg har i hvertfall selv ikke opplevd problemer i det siste.

 

PS: 32-bit programmer (eksempelvis spill) kjører fint under 64-bit OS. Eneste problemet jeg har hatt var med Armed Assault som i starten ikke likte Vista x64 med 4GB minne (måtte tilbake til XP en stund). Men etter SP1 kom til Vista, samt patcher til spillet er problemet forsvunnet. Finnes noen småting med andre spill også, som feks at BF2 må kjøres i administratormodus for å fungere skikkelig, men slike ting er så enkle å fikse at det blir feil å kalle det for problemer.

Lenke til kommentar

Ok. Da går jeg for Corsair'en. Ser den selges som "bulk" hos Netshop for kr 795,-. Det høres ut som et godt kjøp da. (ikke på lager)

 

Når det gjelder dette med skjermkort er jeg litt frustrert, for jeg vet ikke hva jeg ønsker å velge :). Begynte med det 512MB 4870-kortet som stod i denne dinside pc'en. Men så tenkte jeg at det må være bedre med det 1GB kortet. Så jeg var mest på det i slutten av forrige uke. Men så ser jeg at det snart blir lansert et 4850x2 kort som mange har store forhåpninger til. Det spekuleres også i at dette vil drive prisene ned på 4870x2.

 

Så da sitter jeg og vrir hodet mitt litt over hva jeg bør gjøre.

 

Jeg kommer til å gå for Vista 64-bits. Det er ikke noe tvil. Eneste jeg er i tvil om er om jeg skal kjøpe 4 eller 8GB minne med en gang. Malvado har jo noen gode grunner for å gå for 8GB.

 

Men så igjen blir jeg i tvil. Hva slags minne bør jeg i så fall kjøpe? Tolker Malvado slik at man da bør kjøpe 4 x 2 GB enkle minnebrikker, og ikke dobbeltsidige 2x2048 brikker.

 

Og bør jeg da bytte hovedkort til et kort som bare støtter DDR2??

 

Mange nye valg som dukket opp her.

Lenke til kommentar

Nåda, det jeg mener er at man skal prøve å ikke blande minnebrikkene, dvs dobbeltsidige med enkeltsidige.

 

Dette pga at visse hovedkort har problemer med å blande minne, mens andre hovedkort fungerer uansett hvordan du blander de, men jeg foretrekker helst å ikke spille russisk rulett.

 

Og om du kjøper 4x2Gb med en gang så får du jo i teori 4 like, da er det jo kun et spørsmål om hvilken hastighet du ønsker å gå for dvs pc 6400

eller Pc 8500

Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg litt mer.

 

Det er vel ikke noen grunn til ikke å gå for PC 8500? De er jo raskere og prisforskjellen spiller ingen rolle.

 

Edit:

Malvado: Mente du at jeg bør bytte hovedkort? Dvs. bort fra dette kortet, som er valgt; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91671

 

Evt. andre som har meninger om det?

Endret av baggin
Lenke til kommentar

Med trådstarters system samt 2xHD4870 i Crossfire ender man på ca 500W i peak-load. HD4870X2 er effektkrevende ja, men HD4870+HD4870X2 bruker ikke 250W mer enn 2xHD4870! Derfor holder en Corsair TX750W fint, selv med litt lettere overklokking og et par ekstra HDDer.

 

Kan evt. sjekke sånn ca effektforbruk her hvis i tvil: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Lenke til kommentar

Strømforsyning:

Det blir nok ikke to slike skjermkort med det første. Men kanskje om et år eller to, når evt behovet melder seg. Da er det kanskje greit å ha strømforsyningen på plass allerede nå? Trodde jeg ved å gå opp til en Corsair 750W, at jeg var vel forspent. Men jeg er kanskje ikke det allikevel...

 

Regner med at det er denne du mener:http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=95628

 

Minne:

Ser i en annen tråd at det skrives at det ikke er noen hensikt med 1000MHz minne dersom man ikke har planer om å overklokke mye. Stemmer det?

 

Jeg ønsker egentlig bare en pc som jeg kan skru på og så funker den som bare pokker, uten at jeg trenger å tenke på noe overklokking eller annet (som jeg per i dag ikke har greie på). Da burde jo de 800 MHz PC 6400 brikkene fra OCZ være bra nok? Ikke sant? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52644

 

Jeg har mer og mer tippet i retning av å satse på 8GB minne med en gang. Blir bare 550,- ekstra.

 

Hovedkort:

Spørsmålet jeg lurer på er da, bør jeg bytte til et hovedkort som bare støtter DDR2 minne?

 

Malvado er inne på det i et innlegg her. Hvis jeg kjøper 8GB DDR2 minne nå med en gang, vil jeg noen gang få behov for å kjøpe DDR3 minne, tror dere? Jeg mener før noe annet og nytt type minne dukker opp. Hvor lenge holder det med 8 GB DDR2 minne? Det burde vel holde minst et par år eller?

 

Og altså hovedkort? Sett at jeg "velger bort" muligheten for DDR3 minne (vet ikke om jeg skal det..vil høre hva dere sier). Hvilket hovedkort vil da være det beste for meg å velge? Er fortsatt det kortet som står i (http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91671) et bra valg, eller blir det slik at jeg får mer ytelse og mer funksjonalitet etc etc med et annet hovedkort??

 

Noen som kan sette meg på rett spor?

Endret av baggin
Lenke til kommentar
Med trådstarters system samt 2xHD4870 i Crossfire ender man på ca 500W i peak-load. HD4870X2 er effektkrevende ja, men HD4870+HD4870X2 bruker ikke 250W mer enn 2xHD4870! Derfor holder en Corsair TX750W fint, selv med litt lettere overklokking og et par ekstra HDDer.

 

Kan evt. sjekke sånn ca effektforbruk her hvis i tvil: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

 

Ok. Jeg svelger rått det dere skriver og tipser meg om :). Problemet er når jeg får forskjellige meninger om ting...hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...