Gå til innhold

Fineste rute Oslo-Bergen på sykkel

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Skal sykle Oslo-Bergen nå på fredag på 4 dager. Noen som har gjort dette før og har noen tips til hvilken rute som vil være den fineste og ta ? tenker ikke på distanse, men natur og landskap. Vi holder foreløpig en knapp på hardangervidda, men er åpen for andre muligheter også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Jeg vil også holde en knapp på hardangervidda, men en ting jeg vil anbefale er å ta rallarveien til Myrdal (tog til voss) eller Flåm.

Jess vi har tenkt på det og, men syklene vi har med er nok ikke helt skapt for rallarvegen, uansett hvor mye jeg har lyst å ta den veien. Så tror vi sparer den til en annen helg. Hardangervidda er uansett litt i feil retning ift. å ta rallarvegen ?

Lenke til kommentar
Jeg vil også holde en knapp på hardangervidda, men en ting jeg vil anbefale er å ta rallarveien til Myrdal (tog til voss) eller Flåm.

Jess vi har tenkt på det og, men syklene vi har med er nok ikke helt skapt for rallarvegen, uansett hvor mye jeg har lyst å ta den veien. Så tror vi sparer den til en annen helg. Hardangervidda er uansett litt i feil retning ift. å ta rallarvegen ?

Hvis syklene ikke er skapt for litt offroad, så er ikke Rallarvegen alternativ. Men har du offroad sykkel, så er ikke Rallarvegen fra Haugastøl til Myrdal og deretter sykkeltoget til Voss noe lengre.

Når dere kommer over Hardangervidda, så ta dere i alle fall en tur opp til Fossli og se på utsikten over Måbødalen. Sykl også ned gamleveien.

Anbefaler også å sykle til Kinsarvik og ta ferge til Kvanndal og deretter ta vestover på riksvei 7 til Norheimsund, Kvamskogen og Bergen. Ikke ta ferge Brimnes – Bruravik. Her er det en lang tunnel som det ikke anbefales å sykle gjennom (tror det er forbudt også….).

God tur.

Edit: Rallarvegen starter på Hardangervidda.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...