Gå til innhold

Første erfaring med redigering..og noen spørsmål

Anbefalte innlegg

I går skred jeg til verket. Skulle overføre video fra mitt nye videokamera. (canon hv30)

Fikk tips her på forum og leste meg til diveres ting. Kjøpte Vegas Movie Studio platinum,og lastet ned demo av ScLive.

Fikk ikke noenting til å fungere. Kjøpte Vegas Movie Studio platinum klarte ikke å overføre filminga mi på noen fornuftig måte. Det vil si det kom noe, men Kjøpte Vegas Movie Studio platinum klarte ikke å åpne opp det jeg hadde captura..?

Forsøkte ScLive, men det kan tydeligvis ikke capture hdv i fullformat?

Endte da opp med innebyggede tingene i vista ultimate. Fikk overført 3.6Gb med film av ungenes første skoledag. Fikk lagt til noen teite menyer og noe musikk i oppstarten.

Brant det hele ut på en dvd, noe som også fungerte...sånn noenlunde.

Når jeg så spilte av dvden så var lyden på bærtur. Helt utav sync eller hva det heter.

Så til spørsmålene:

Noen som vet om sclive kan capture hdv i fullformat. Fikk en feilmelding om at den ikke kunne capture det som var på. Den finner kamereat og begynner capture, men stopper opp.

Hvorfor kan ikke Vegas Movie Studio platinum behandle det den selv har captura. Heller mot å benytte angrefristen på det programmet ja..

Tror jeg trenger veldig basic råd og vink til dette. Sony vegas virker litt vel profft for meg. Leste en veiledning, men ble ikke klokere.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går skred jeg til verket. Skulle overføre video fra mitt nye videokamera. (canon hv30)

Fikk tips her på forum og leste meg til diveres ting. Kjøpte Vegas Movie Studio platinum,og lastet ned demo av ScLive.

Fikk ikke noenting til å fungere. Kjøpte Vegas Movie Studio platinum klarte ikke å overføre filminga mi på noen fornuftig måte. Det vil si det kom noe, men Kjøpte Vegas Movie Studio platinum klarte ikke å åpne opp det jeg hadde captura..?

Forsøkte ScLive, men det kan tydeligvis ikke capture hdv i fullformat?

Endte da opp med innebyggede tingene i vista ultimate. Fikk overført 3.6Gb med film av ungenes første skoledag. Fikk lagt til noen teite menyer og noe musikk i oppstarten.

Brant det hele ut på en dvd, noe som også fungerte...sånn noenlunde.

Når jeg så spilte av dvden så var lyden på bærtur. Helt utav sync eller hva det heter.

Så til spørsmålene:

Noen som vet om sclive kan capture hdv i fullformat. Fikk en feilmelding om at den ikke kunne capture det som var på. Den finner kamereat og begynner capture, men stopper opp.

Hvorfor kan ikke Vegas Movie Studio platinum behandle det den selv har captura. Heller mot å benytte angrefristen på det programmet ja..

Tror jeg trenger veldig basic råd og vink til dette. Sony vegas virker litt vel profft for meg. Leste en veiledning, men ble ikke klokere.

Takk for svar :)

Heisann!

Jeg har ikke noen kloke svar på det du spør om, men ville bare si til deg at Sony Vegas ikke er for "profft". Jeg er slett ingen ekspert, men jeg har lært å bruke det ved å lese tuts og se filmer på youtube.

Det er veldig oversiktlig og du du kan benytte drag & drop til det meste, foreslår at du laster ned en trial og tester det, -

Sony Vegas Trial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...