Fungus Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 litt off-topic kanskje, men det er vel ikke noen som har sett noen benchmarks som bekrefter at SSD (og tenker da på de SSD som blir benyttet i disse mini-maskinene) vs vanlige harddisker, viser at SSD er trege ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 litt off-topic kanskje, men det er vel ikke noen som har sett noen benchmarks som bekrefter at SSD (og tenker da på de SSD som blir benyttet i disse mini-maskinene) vs vanlige harddisker, viser at SSD er trege ? Her er en benchmark som sammenligner forskjellige Eee-modeller. Ingen av de er spesielt raske, og en av versjonene (den som selges i Norge) er svært treg. Overføringshastigheten på SSD'er som finnes i disse maskinene er en god del tregere enn moderne harddisker når det gjelder lesehastighet, og i mange tilfeller mye tregere på skrivehastighet. Søketiden er dog svært bra. Finnes flere andre tester rundtomkring også som bekrefter dette. "High-end" SSD'er, derimot, er på god vei forbi vanlige harddisker. Disse finner man ikke i billigmaskiner. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) hva for eposter og dokumenter drivere dere å jobber med?!Du kan vel forstå at 8 GB kan være for lite for bruk selv kun med internett og dokumenter? Uansett har disse maskinene større kapasitet enn kun epost og internett, de spiller jo fint musikk og video og burde i grunnen kunne kjøre CS1.6 helt fint f.eks. Det eneste som forhindrer alt dette i maskinen min er en treg 8GB SSD, slik jeg kan forstå det litt off-topic kanskje, men det er vel ikke noen som har sett noen benchmarks som bekrefter at SSD (og tenker da på de SSD som blir benyttet i disse mini-maskinene) vs vanlige harddisker, viser at SSD er trege ? Jeg har benchmarket min med HDtach og resultatet var veldig lavt, men siden ZIF-kabelen min ikke passet 1,8" disken har jeg ikke fått testet med harddisk. Skal få rotet frem resultatet i ettermiddag, så kan vi sammenligne hvis noen her har en A150 Endret 21. august 2008 av stormx Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 For meg holder lett en 16 GB disk uten problemer, et minnekort kan brukes for større ting som trengs innimellom, f.eks musikk og film. Maskinen skal i mitt tilfelle brukes hovedsakelig i jobb der man skal en del rundt, hvor lettere jo bedre. Lenke til kommentar
benlen Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg er heller ikke så bekymret for lagringsplassen, selv om SSD kanskje har blitt litt hypet opp mtp strømbruk og hastighet. Her er forresten noen flere bilder. Liker spesielt den lille laderen... Tar noen på seg å lage "Den Store/Lille Dell Inspiron 910 tråden? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Denne maskinen er nok ikke rett rundt hjørnet i Norge, den skal dessverre ikke selges her. I hvertfall ikke foreløpig... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Flott at den kommer med Ubuntu. Betyr antagelig at Dell tar seg bryet med å sørge for full støtte til alt av hardware. Men maskinen er helt uaktuell for mitt bruk før det blir mulig med et bedre batteri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå