Hjertevarm Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg jobber fortsatt med min ervervede hage, som nå faktisk begynner å se ut som en, så smått. Men så er det dette eple treet. Jeg kan ingenting om epletrær, og lang mindre vet jeg hvilket type tre eller epler det er som står i min hage. Det eneste jeg vet er at det er noen sable-gode epler som vi spiser opp så fort vi høster de. Men begge de to forrige-gående årene har jeg fundert på NÅR man egentlig skal høste de. Så det har vært ren tilfeldighet når jeg først har gjort det. Så altså: Når skal man høste eplene? Hva skal jeg gjøre og når for at epletreet skal fortsette å trives og gi oss flere epler? Det er et ungt tre. Plantet for ca. tre år siden. I fjor fikk vi 12 herlige epler, noen færre året før. Jeg bør kanskje kjøpe meg en bok om dette også. Tusen takk for at du leste og på forhånd takk for at du svarer. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 De skal høstes når de ser modne ut. Altså, smaker de godt er det bare å plukke. Går ikke an å si noen fast dato da dette kommer an på type og været. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er bare å smake seg frem. Noen trær må stå lengre enn andre og motsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå