HDSoftware Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Sett at man har følgende fil layout ID int tittel string kategoriID int Så vil jeg ha ut alle poster som mætsjer kategorien hvis, og bare hvis kategori er valgt. Hvis kategori ikke er valgt skal jeg ha alle. Har prøvd dette og det virker ikke: var post = from p in db.poster where ((valgtKategori != 0 && p.KategoriID == valgtKategori)) select p; Som dere sikkert ser så er ikke den testen god nok i noen av tilfeller enten det er LINQ eller ikke, men jeg klarer bare ikke finne rett måte å gjøre dette på. Noen som har noen tips? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 var post = from p in db.poster where (valgtKategori == 0 || p.KategoriID == valgtKategori) select p; ....? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 var post = from p in db.poster where (valgtKategori == 0 || p.KategoriID == valgtKategori) select p; ....? /me ser seg litt rundt, prøver febrilsk å finne en flekk på veggen, plystrer litt og later som ingenting...... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Haha... nice, Ole... nice... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå