Jan21 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg skal ha ny jobbtelefon og har 3 valgmuligheter hos arbeidsgiver: - HTC TyTN II - HTC S730 - HTC Touch Dual Hvilken bør jeg velge? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Selv har jeg en S730, og er meget fornøy med det. En av de store fordelene til S730 og TyTN II er jo at de har fult qwerty tastatur, noe som er mye lettere å skrive på, enn det og skrive på skjermen eller med de nummeriske tastene er (syns jeg). Av S730 og TyTN II så har jo TyTN II helt klart fordeler, med tanke på at den har trykksensitiv skjerm, gps m.m. Så om jeg hadde fått det valget ville jeg gått for TyTN II. Men uansett om du velger TyTN II eller S730, så husk at det er veldig lurt å skaffe seg veske til den. Da slepper du at skyve mekanismen til tastaturet får for mye stress, og du slepper eventuelle sprekker som nærkontakt med nøkler osv kan gi (har nettopp fått en liten siden på min) Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg har ikke noe erfaring med verken S730 eller Touch Dual, men vet at TyTNII er en kjempe telefon. Blant 12 ansatte hos oss er det 10 som har denne telefonen, å samtlige er kjempefornøyde med den. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det er helt umulig å svare på ut i fra hvilke opplysninger du har kommet med. Hvilken telefon som passer best for deg er helt individuellt. Spesifikasjonsmessig er Tytn den beste telefonen. Men dersom du jobber "i kassa på Rimi" er det ikke sikkert det er det beste valget for deg! Jeg jobber selv som leder i et telecomselskap og har fri tilgang på telefoner. Jeg valgte S730 foran Tytn på grunn av størelsen. Den telefonen ga meg alt jeg hadde bruk for, inkludert en fornuftig størelse. Ergo; Du bør først og fremst se på ditt eget behov. Se på hva som er viktig for deg. Når du kan fortelle meg det skal jeg kunne fortelle deg hvilken telefon du bør velge ut i fra det. Men sånn på generellt grunnlag kan jeg si: Tytn passer for de proffe medf behov for å bruke telefonen som et verktøy/ PCerstatter. S730 er ideell for dem som trenger en vanlig mobiltelefon som også har mulighet for pushmail, og lesing av dokumenter. Touch Dual er en mellomting. Den er mer fancy og stilig en proff, men har de fleste mulighetene som Tytn bortsett fra GPS og WLAN. Lenke til kommentar
Jan21 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 På kontoret trenger jeg kun en vanlig telefon. Men mye av tiden er jeg på reise og også en del av tiden ute i "skog og mark". Der har jeg behov for å kunne koble meg opp mot serveren på jobb, lese og skrive e-poster - også vedleggene. Og holde meg oppdatert med møter o.l. Det er i grunnen de mest grunnleggende behovene jeg har. Har prøvd TyTN II en stund og synes den har både sine sterke sider og svakheter. De mest negative tingene jeg kommer på er: - Skjermen er svært vanskelig å se i dagslys - Telefonen må låses opp for at jeg skal kunne se kommende avtaler o.l - "?" og "!" må jeg inn på symboltastaturet for å få frem (gjelder bare skjermtastaturet). Veldig irriterende. Det uttrekkbare tastaturet synes jeg er bra. Akkurat stort nok til at jeg enkelt kan skrive raskt på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå