E-H Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Skal anbefale en bærbar pc til en arkitektstudent. Pc-en skal kjøre tunge programmer som archicad, adobe indesign, photoshop og vectorworks, gjerne flere på likt og med store dokumenter åpne. Den gamle pc-en hun har sliter stort med dette og hun ønsker derfor en kraftig pc. Vi har sett på disse to: HP Pavillion dv 71098 EO Toshiba QOSMIO X300 11S Den ene har en kraftigere prosessor (T9400 m 6Mb L2 cache vs P8600 m 3 Mb L2 cache) mens den andre har kraftigere skjermkort (Nvidia 9700 GTS vs Nvidia 9600 GT) og DDR3 i stedet for DDR2 ram. Vil det være noen stor forskjell i ytelse på disse pc-ene i forbindelse med kjøring av tunge programmer? Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Bra og billig allround-PC Har akkurat bestilt denne PCen selv. Der kan du konfigurere oppsettet selv. De endringene jeg gjorde: Bedre skjerm (Høyere oppløsning) Prosessor til P8600 320GB SATA 7200RPM 2.5" [+902,-] (Harddisk kan faktisk ofte være flaskehals når man jobber med store filer.) 4GB Minne 9cell batteri Ingen OS (Installerer XP Selv) Totalpris: 9651,- Dette er Mye for pengene! Jeg ville gått for DDR2-Ram. DDR3 er fortsatt overpriset. Om du ønsker Vista, anbefaler jeg en kraftigere prosessor. 9000-serien har jeg hørt kan gå seg varm i XP, og er designet for Vista. EDIT: Fikset link Endret 20. august 2008 av nils_wie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå